Friday, April 26, 2024
4.8 C
Calgary

CannTrust باید 77 میلیون دلار از محصولات کانبیس خود را نابود کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به تازگی CannTrust با بحرانی جدید روبرو شده که سرمایه‌گذاران و هیئت‌مدیره این شرکت امیدوارند هرچه سریع‌تر آن را پشت سر بگذارند. شرکت CannTrust هم‌اکنون مجبور است برای کسب مجوزهای لازم از طرف اداره بهداشت کانادا به منظور فعالیت خود بخشی از محصولاتش را به ارزش 77 میلیون دلار امحا کند.

مشکلات این شرکت پس از آن آغاز شد که اداره بهداشت کانادا یک بازرسی سرزده از تاسیسات گلخانه‌ای CannTrust واقع در Pelham اونتاریو انجام داد. بررسی کارشناسان آژانس نشان داد که این شرکت بین اکتبر 2018 تا مارس 2019 در این تاسیسات کانابیس را در اتاقک‌هایی که مورد تایید این آژانس نبودند پرورش داده است.

پس از آن بود که این شرکت مجوز فعالیت تاسیسات Pelham و تاسیسات دیگری در Vaughan اونتاریو را از دست داد. علاوه بر این به دلیل همین رسوایی CannTrust مدیرعامل خود پیتر آسیتو را از سمتش برکنار کرد.

سازمان بهداشت کانادا در تاسیسات Vaughan، مقر اصلی شرکت CannTrust، علاوه بر مشکل بالا متوجه شد که استانداردهای لازم عملیاتی به هیچ عنوان با استانداردهای مورد تایید همخوانی ندارد و همچنین بخش‌های جدیدی برای ذخیره کانابیس در این تاسیسات ساخته شده که تاییدیه‌های موردنیاز را از طرف اداره بهداشت کانادا دریافت نکرده‌اند.

رابرت مارکوویچ که مدیرعامل موقت این شرکت است در آن زمان طی اطلاعیه‌ای گفت: ما به سختی در تلاش هستیم تا دوباره اعتماد اداره بهداشت، بیماران، سهامداران و شرکای خود را بدست آوریم. ما در حال جست‌وجوی علل اصلی ایجاد این مشکلات هستیم و هر کاری که لازم باشد را برای تغییر اوضاع می‌کنیم تا در نهایت بتوانیم تمامی استانداردها و مجوزهای لازم برای فعالیت شرکت را در سریع‌ترین زمان ممکن بدست آوریم.

اخیرا و در روزهای گذشته شرکت CannTrust اعلام کرد که بر اساس تلاش‌هایی که برای دریافت مجوزها انجام داده مجبور خواهد بود تا اندوخته‌های بیولوژیکی خود به ارزش تقریبی 12 میلیون دلار را نابود کند. البته این پایان کار نخواهد بود و آن‌ها باید مقداری اضافی از ذخایر خود به ارزش 65 میلیون دلار را نیز امحا کنند. به این ترتیب در مجموع این شرکت سرمایه‌ای به ارزش 77 میلیون دلار را نابود خواهد کرد.

در ادامه این گزارش مسئولان CannTrust می‌گویند که ذخایر نابود شده این شرکت شامل محصولاتی می‌شود که بیماران، توزیع‌کنندگان و فروشگاه‌ها به شرکت بازگردانده‌اند. بر اساس مجوز جدیدی که برای شرکت صادر شده CannTrust قادر نخواهد بود این ذخایر را به دیگر محصولات تبدیل کند و یا آن‌ها را تحت مجوز سایر تولیدکنندگان به فروش برساند.

سایر اقداماتی که این شرکت باید برای دریافت مجوز اداره بهداشت کانادا انجام دهد عبارتند از:

  • اطمینان حاصل کند که کانابیس تولیدی و توزیع شده از طرف این شرکت همواره مجوز موردنیاز را دارا باشد. آن‌ها باید اقدامات لازم برای کنترل جابجایی این محصولات از تاسیسات شرکت به بیرون و یا ورود محصولات به CannTrust را انجام دهند؛
  • اقداماتی انجام دهند تا محصولات تولیدشده که خارج از مجوز CannTrust تولید شده‌‌اند شناسایی شوند؛
  • اقداماتی را برای بهبود دانش اساسی کارکنان خود انجام دهند تا قوانین و مقررات و همچنین آیین‌‌نامه‌های وضع شده برای CannTrust کاملا به اجرا درآیند؛
  • اقداماتی را برای ثبت بهتر داده‌های متعلق به شرکت انجام دهند، این اقدامات شامل یک برنامه برای بهبود ردیابی محصولات انبار شده شرکت و هرگونه تلاشی می‌شود که اطلاعات کافی برای ارائه به اداره بهداشت کانادا را تامین کند.

منبع: Daily Hive