Wednesday, April 24, 2024
3.1 C
Calgary

نگرانی شدید کرایه‌نشینان کانادایی درباره قیمت بالای مسکن

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با رسیدن به روز رای‌گیری به نظر می‌رسد مسئله قیمت بالای مسکن بیشتر و بیشتر به دغدغه رای‌دهندگان کانادایی تبدیل می‌شود.

قیمت بالای مسکن در سرتاسر کانادا به مشکلی بسیار اساسی برای خریداران خانه تبدیل شده و علاوه بر آن پیدا کردن واحدهای ارزان‌قیمت برای اجاره نیز سخت‌تر از هر زمان دیگری شده است.

بر اساس یک نظرسنجی جدید که Zoocasa انجام داده مشخص گردیده که خرید و اجاره خانه هم‌اکنون یکی از بزرگترین نگرانی‌های کانادایی‌ها است.

طبق این نظرسنجی که از تاریخ 17 تا 29 سپتامبر و طی مصاحبه با بیش از 1،300 کانادایی انجام شده مشخص گردیده که درصد بسیار بالایی از آن‌ها قیمت بالای خانه را مشکلی بسیار جدی می‌دانند. 84 درصد از این افراد گفته‌اند که قیمت مسکن مسئله بسیار مهمی برای شهروندان کانادایی است و ادامه وضعیت موجود تاثیری منفی بر زندگی آن‌ها خواهد گذاشت.

درحالی که 80 درصد از مالکین خانه معتقد هستند قیمت بالای مسکن مشکلی اساسی است، این میزان در بین کرایه‌نشین‌های کانادایی به 93 درصد می‌رسد و وضعیت نامناسب قیمت مسکن را یک مشکل جدی برای زندگی خود می‌دانند.

علاوه بر این قیمت خانه تاثیری منفی و اساسی بر سلامت روانی شهروندان کانادایی داشته و طبق نظرسنجی انجام شده این تاثیر بر کرایه‌نشین‌ها بسیار بیشتر از مالکین بوده است.

طبق نظرسنجی Zoocasa 76 درصد از کرایه‌نشین‌ها که مشکل مسکن را جدی می‌دانستند گفته‌اند این وضعیت تاثیر منفی بر وضعیت روانی آن‌ها داشته است. در سوی دیگر تنها 50 درصد از مالکین خانه شرایطی مشابهی گزارش داده‌اند. با اینحال تمام پاسخ‌دهندگان اظهار داشتند که به شدت شرایط مالی خود را در خطر می‌بینند: 79 درصد افراد اذهان داشته‌اند که حداقل در 12 ماه گذشته یکبار این موضوع به نگرانی اصلی آن‌ها بدل شده است. 75 درصد مالکین و 86 درصد از کرایه‌نشین‌ها با این موضوع موافق بوده‌اند.

تا چند هفته آینده انتخابات فدرال برگزار خواهد شد و در این نظرسنجی 78 درصد از کانادایی‌ها گفته‌اند که انتظار دارند دولت بعدی مسئله قیمت مسکن را در اولویت نخست خود قرار دهد. 90 درصد از کرایه‌نشین‌ها با در پیش گرفتن این سیاست کاملا موافقند اما تنها 72 درصد از مالکین آن را ضروری می‌دانند.

انتخابات فدرال کانادا قرار است در روز 21 اکتبر برگزار شود.

منبع: Daily Hive