Tuesday, April 16, 2024
1.7 C
Calgary

ده شهر برتر دنیا برای سفر در سال 2020

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به تازگی سایت Lonely Planet گزارشی منتشر کرده که در آن ده مورد از بهترین شهرهای دنیا برای سفر در سال 2020 معرفی شده‌اند. با اینحال برای انتخاب نمایندگان این لیست تنها به فاکتورهایی همچون مناظر زیبا، جاذبه‌های پر زرق‌وبرق و تفریحات خاص و هیجان‌انگیز در این شهرها توجه نشده است.

متخصصان این شرکت مسافرتی به بررسی این موضوع پرداخته‌اند که داشتن سفری پایدار چگونه می‌تواند تاثیری مثبت و موثر برای کسب تجربه‌ای لذت‌بخش از محیط‌زیست، ساکنین محلی و سایر مسافران حاضر در شهر مقصد بگذارد.

به این ترتیب رتبه‌بندی خاص زیر به دنبال بهترین مقاصد برای داشتن سفرهای پایدار می‌گردد. در این بین فاکتورهایی همچون پایداری و رویکردهای محیط‌زیستی نیز مطمئنا بی‌تاثیر نبوده‌اند.

در ادامه ده شهر برتر برای سفر در سال 2020 از نگاه Lonely Planet معرفی شده‌اند.

  1. Denver، ایالات‌متحده

Denver به عنوان یکی از پررونق‌ترین شهرهای ایالات‌متحده شناخته می‌شود که به داشتن هتل‌هایی زیبا و مدرن و سالن‌های غذاخوری مشهوری همچون Milk Market شهرت دارد.

علاوه بر این می‌توان جاذبه‌های دیدنی دیگری نیز در این شهر یافت. موزه هنرهای زیبا و دکوراتیو Kirkland یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری شهر است که در سال 2018 به یک ساختمان زیبا که توسط Olson Kundig طراحی شده و در محله Golden Triangle Creative قرار دارد، منتقل گردید.

  1. دبی، امارات متحده عربی

دبی بارها به عنوان شهری پیشرو و آینده‌گرا مورد ستایش قرار گرفته است. از طرفی قرار است در سال 2020 دبی میزبان رویدادهای جذابی همچون نمایشگاه World Expo 2020 و نیز مراسم بازگشایی موزه آینده باشد که آن را بیش از پیش برای گردشگران جذاب خواهد کرد.

علاوه بر این‌ در شهر دبی می‌توان به مجمع‌الجزایر مصنوعی World Islands سفر کرد تا در زمانی کوتاه با قایق به تمام قاره‌های کره زمین سفر کنید!

  1. ونکوور، کانادا

ونکوور تنها نماینده کانادا در این لیست است. این شهر با داشتن تعداد بسیار زیادی جاذبه طبیعی و شگفت‌انگیز در اطراف خود، آب‌های آبی اقیانوس آرام و کوه‌های پوشیده از درختان سبز در North Shore همواره مورد توجه گردشگران بوده است.

علاوه بر این شهر ونکوور به خاطر اجرای برنامه‌های محیط‌زیستی گوناگون و نیز انعقاد پیمان Greenpeace در سال 1971 جای خاصی نیز در دل دوستداران محیط‌زیست باز کرده است.

  1. Kochi، هند

سایت Lonely Planet شهر Kochi را به عنوان نمونه‌ای درخشان و موفق از به کار بردن انرژی‌های نو معرفی کرده است. بخش اصلی این شهرت به خاطر وجود فرودگاه خوئرشیدی شهر است که انرژی موردنیاز خود را تماما از نور خورشید تامین می‌کند.

بازدیدکنندگان می‌توانند در این شهر به boho cafe ها و اقامتگاه‌های دلنشین متعددی سفر کنند که در دل بافت قدیمی Kochi جای دارند که به دوران استعمار هندوستان تعلق دارد.

  1. لاپاز، بولیوی

شهر لاپاز به خاطر داشتن طولانی‌ترین و بزرگترین شبکه تله‌کابین دنیا شهرت دارد. به گفته Loanly Panet در سال 2014 سه خط تله‌کابین در این شهر مشغول به فعالیت بوده‌اند که قرار است تا سال 2020 این تعداد به 11 خط افزایش یابد!

در گزارش منتشر شده آمده: اصلا جای تعجب نیست که تعداد زیادی از گردشگران با ورود به شهر لاپاز زمان بسیار زیادی را در آن می‌گذرانند.

  1. بن، آلمان

بازدیدکنندگان این شهر می‌توانند از سالن‌های ارکستر بسیار مشهور، فستیوال‌های پیکنیک و سالن‌های کنسرت دیدنی که گاهی برای بازدید عمومی باز می‌شوند، دیدن کنند.

خبر خوش دیگر آن است که شهر بن در سال 2020 برنامه‌های جذاب و متنوع بسیاری برای گرامیداشت تولد 250 سالگی بتهوون در نظر دارد.

  1. Galway، ایرلند

در لیست منتشر شده Galway به عنوان سرگرم‌کننده‌ترین شهر انتخاب شده است. این شهر زیبا به داشتن پاب‌های رنگارنگ، کافه‌های بسیار، اجراهای جذاب و زنده موسیقی و نیز اجراهای خیابانی موسیقی شهرت دارد.

  1. قاهره، مصر

شهر قاهره منزلگاه بزرگترین موزه دنیا است که تنها به معرفی تمدن بزرگ مصر اختصاص یافته است. به این ترتیب با سفر به قاهره بدون شک می‌توانید برخی از ارزشمندترین میراث متعلق به مصر باستان را در کنار دیدنی‌های تاریخی سحرانگیز آن، از نزدیک مشاهده کنید.

  1. واشنگتن، ایالات‌متحده

قرار است در سال 2020 شهر واشنگتن جشن صدمین سالگرد 19th Amendment را جشن بگیرد. در این روز تاریخی زنان آمریکایی برای اولین بار حق رای مساوی با مردان بدست آوردند. برخی از معروفترین موزه‌های شهر همچون موزه ملی تاریخ آمریکا و موزه ملی هنرهای زنان نیز در این سال میزبان رویدادهای متعدد و جذابی خواهند بود.

علاوه بر این‌ شیکاگو خانه تعدادی از بهترین فستیوال‌های غذا و خوراکی و همچنین سواحل چشم‌نواز نیز هست.

  1. سالزبورگ، اتریش

فستیوال سالزبورگ در سال 2020 جشن صدسالگی خود را خواهد گرفت. سایت Loanly Planet شهر سالزبورگ را به عنوان یکی از بزرگترین منزلگاه‌های موسیقی کلاسیک، کنسرت‌ها، تئاترها، نمایشنامه‌خوانی‌ها و انواع مختلف اجراهای هنری معرفی کرده است. در طول سال در نقاط مختلف شهر سالزبورگ می‌توانید به تماشای اجراهای دیدنی و بی‌نظیر بنشینید.

منبع: Daily Hive