Thursday, April 18, 2024
-0.6 C
Calgary

کی و چرا باید تغییر ساعت Daylight Saving را انجام دهیم؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بیشتر کانادایی‌ها در اوایل نوامبر به لطف پایان ساعت تابستانی و تغییر زمان به یک ساعت عقب‌تر، می‌توانند یک ساعت بیشتر را به خواب ناز بپردازند. این تغییر زمان در روز یک‌شنبه اول نوامبر و ساعت 2 بامداد رخ می‌دهد که با تغییر ساعت به 1 بامداد انجام خواهد گرفت. این بدین معنی است که روزی 25 ساعته برای‌تان رقم می‌خورد. یک ساعت جابه‌جایی باعث می‌شود که صبح‌ها هوا زودتر روشن شده و از آن‌طرف عصر‌ها هم زودتر تاریک شود.

صرفه‌جویی در زمان نور روز، یا همان ساعت تابستانی، بیش از یک قرن است که با وجود شکایاتی مبنی بر نامناسب و اذیت‌کننده بودنش، همچنان در کانادا صورت می‌گیرد. حتی عده‌ای این موضوع را کاملا زیر سوال می‌برند که آیا اصلا کمکی به صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود یا خیر.

این روش صرفه‌جویی بحث‌برانگیز، در طول جنگ جهانی اول در اروپا و آمریکای شمالی به‌طور گسترده‌ای به‌کار گرفته شده بود. کارشناسان امروزی ادعا دارند که این هدف صرفه‌جویی دیگر بی‌معنا است، زیرا اکثر شبکه‌های برقی از دهه 1910 به بعد کارآمد‌تر شده‌اند. علاوه بر این، عادت کردن به این تغیر ساعت در اواسط یک پاییز سرد و دل‌چسب، کار سختی هم به حساب می‌آید.

استان‌های مختلف کانادا و ایالات متحده آمریکا در تلاش هستند تا به‌کلی از شر این صرفه‌جویی و ساعت تابستانی خلاص شوند، اما در حال حاضر این مورد همچنان بخشی از زندگی‌ کانادایی‌ها خواهد بود. برخی جوامع در سراسر کشور تصمیم گرفته‌اند که در این تغییر زمانی شرکت نداشته‌ باشند، از جمله بیشتر شهرهای استان ساسکاچوان و چندین شهر در بریتیش کلمبیا، انتاریو و کبک. پیش از این در مطلب «احتمال حذف ساعت تابستانی در بریتیش کلمبیا» اطلاعاتی راجع‌به این قضیه داده‌ایم.

همچنین اتحادیه اروپا هم سعی دارد تا سال 2021 تغییر ساعت تابستانی را کنار بگذارد. تازه این یک ساعت خواب اضافی هم برای‌تان ارزان تمام نمی‌شود، زیرا در روز یک‌شنبه 8 مارس 2021، باید دوباره ساعت را به حالت قبل بازگردانید و یک ساعت زمان را از دست بدهید.

منبع: Global News