Wednesday, April 17, 2024
-0.6 C
Calgary

روش صحیح نصب و استفاده از نماد شقایق برای Remembrance Day

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

البته که کانادایی‌ها درباره اهمیت نصب شقایق روی لباس برای روز بزرگداشت اطلاعات کافی دارند، ولی شاید همه روش صحیح نصب آن را ندانند.

لژیون سلطنتی کانادا در وبسایت خود چنین نوشته است:

«به لطف میلیون‌ها کانادایی که هر سال شقایق قرمز را روی یقه خود نصب می‌کنند، این گل کوچک قرمز هرگز نمرده و تبدیل به نمادی برای بزرگداشت خاطره هزاران نفر شده است.»

لژیون یک راهنمای نصب برای استفاده «محترمانه» و «صحیح» از این نماد دارد، البته الزامی برای رعایت آن نیست و همیشه نصب شقایق یک ادای احترام فردی به حساب آمده است.

از کجا بخریم؟

در روزهای باقی مانده تا ۱۱ نوامبر مردم می‌توانند این نماد را از دفاتر لژیون در سطح شهرها یا از داوطلبین پخش آنها در مدارس، کسب‌و‌کارهای محلی، سازمان‌های اجتماعی و ایستگاه‌های مسافربری شهری، تهیه کنند.

اگر در خارج از کشور هستید، لژیون سلطنتی در ایالات متحده، مکزیک، آلمان، و هلند هم دفاتری دارد. کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌های کانادا هم به مناسبت این روز نماد شقایق را خواهند آورد.

البته که گرفتن شقایق‌ها نیازی به پرداخت پول ندارد ولی لژیون همیشه از اهدای مبالغ دلخواه توسط مردم استقبال می‌کند.

چطور آن را نصب کنیم؟

لژیون توصیه می‌کند که شقایق را روی یقهٔ سمت چپ پیراهن یا سینهٔ چپ لباس خود روی قلب نصب کنید. در کنار آن هم نباید نماد دیگری قرار بگیرد.

اگر سنجاق همراه شقایق استحکام کافی را ندارد می‌توانید از سنجاق‌های مشکی چندبارمصرف استفاده کنید که در برخی شعبه‌های لژیون موجودند.

چه زمانی آن را نصب کنیم؟

نماد شقایق را معمولا از آخرین جمعهٔ اکتبر تا ۱۱ نوامبر، روی لباس نصب می‌کنند. البته می‌توان آنها را در مراسم یادبود و خاکسپاری کهنه‌سربازان یا دیگر رویدادهای مربوط به ارتشیان نیز استفاده کرد.

چطور آن را برداریم؟

بهتر است نماد شقایق را در انتهای روز ۱۱ نوامبر از لباس خود بردارید. البته برخی افراد آن را در پایان مراسم روز بزرگداشت (بعد از ظهر ۱۱ نوامبر) از لباس بر می‌دارند و سپس به رسم احترام روی سنگ مقبرهٔ سربازان یا بناهای یادبود می‌گذارند.

قرار دادن شقایق‌ها روی مقبرهٔ سربازان گمنام در مراسم ملی روز بزرگداشت در اوتاوا، به یک سنت قدیمی تبدیل شده است.

بعد از استفاده از این نماد، می‌توانید آن را برای سال بعد نگه دارید.

لژیون توصیه می‌کند که اگر شقایقی روی زمین افتاده بود، آن را بردارید و تمیز کنید و در جای مناسبی نگه دارید.

منبع: ctvnews