Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

دوچرخه‌های Lime در پایان این ماه از خیابان‌های کلگری برچیده می‌شوند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

گویا زمستان کلگری برای دوچرخه‌های Lime خیلی سرد است و کم‌کم وقت خداحافظی رسیده است.

در حالی که مامورانْ در پایان ماه اکتبر اسکوترهای برقی را از خیابان‌های شهر برچیده‌اند، اما هنوز دوچرخه‌های Lime در اطراف و اکناف کلگری هستند—حتی در دمای زیر صفر هم بعضی‌ها دوست دارند با دوچرخه جا به جا شوند.

با این حال این وسیله حمل و نقل فقط برای چند هفتهٔ دیگر در دسترس خواهد بود و در پایان نوامبر، یعنی وقتی زمستان واقعی از راه برسد، از سطح شهر جمع می‌شود.

حساب شهرداری کلگری در توییتی توضیح داده که اسکوترها در پایان اکتبر جمع شدند ولی دوچرخه‌های Lime یک ماه دیگر و تا آخر نوامبر در دسترس شهروندان باقی می‌مانند.

در این توییت می‌خوانیم: «از ۱ نوامبر اسکوترهای برقی به خواب زمستانی رفتند و بعد از پایان زمستان و آب شدن یخ و برف، در حوالی بهار به سطح شهر بر می‌گردند.»

درست مثل اسکوترها، دوچرخه‌ها هم بعد از این یک ماه اضافه، برچیده می‌شوند و در بهار آینده بر می‌گردند ولی تاریخ دقیقی برای آن اعلام نشده است.

شهرداری کلگری در سپتامبر ۲۰۱۸ برنامهٔ آزمایشی دوچرخه‌های اشتراکی را راه انداخت تا طبق آن، برای دو سال به نظارت و ارزیابی نقش دوچرخه‌ها در حمل و نقل شهری بپردازد.

این برنامه در اکتبر ۲۰۲۰ بازنگری خواهد شد و یک گزارش نهایی برای شورای شهر ارسال می‌شود تا درباره قدم‌های بعدی تصمیم‌گیری کند.

شما هم اگر هنوز از دوچرخه برای جابه‌جایی در شهر استفاده می‌کنید، مراقب خیابان‌های یخ زده باشید.

منبع: Daily Hive