Saturday, April 20, 2024
0.7 C
Calgary

بسته شدن ۱,۳۰۰ چاه کمپانی نفت و گاز هیوستون در جنوب آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به دنبال تعطیلی کمپانی نفت و گاز هیوستون در پاییز امسال، فعالیت‌های استخراجی در بیش از ۱,۳۰۰ چاه نفت و گاز که توسط این کمپانی در آلبرتا اداره می‌شدند نیز به حالت تعلیق در آمده است.

Orphan Well Association، سازمانی که امور مربوط به چاه‌های نفت رهاشده را در استان آلبرتا انجام می‌دهد، اخیرا هشدار داده که به دنبال تعطیل شدن کمپانی نفت و گاز هیوستون، احتمالا باید وظیفه نگهداری از صدها چاه اضافه در آلبرتا را بر عهده بگیرد.

در اظهارنامهٔ مدیر اجرایی OWA آقای لارس دِ پاو که در ۱۵ اکتبر ارایه شده، آمده است که کمپانی هیوستون نتوانسته دستورات سازمان ناظر انرژی آلبرتا (AER) در زمینه «مهر و موم، قفل زدن، و زنجیر زدن تمام چاه‌های مربوطه» تا ۲۰ سپتامبر را اجرا کند.

آقای دِ پاو می‌گوید که طبق اخبار دریافتی، کمپانی هیوستون به AER اطلاع داده که «توانایی نگهداری و حفاظت از چاه‌های نفت و گاز طبق الزامات قانونی» را ندارد و در ۹ و ۱۰ اکتبر نیز توقف کارهای استخراجی را به AER گزارش داده و دیگر هیچ کارمندی در منطقه ندارد.

کمپانی هیوستون مسئول ادارهٔ حداقل ۱,۲۶۴ حلقه چاه، ۴۱ ساختمان با تاسیسات، و ۲۵۱ خط لوله بوده است. هزینهٔ احیای این دارایی‌ها و چاه‌ها حدود ۸۱.۵ میلیون دلار است که حالا بر دوش OWA قرار می‌گیرد.

در ۲۹ اکتبر موسسه ورشکستگی Hardie and Kelly که در کلگری واقع شده است، انتخاب شد تا کسب‌و‌کار هیوستون را در اختیار بگیرد و امور آن را به سرانجام برساند.

آقای دِ پاو می‌گوید که این امیدواری وجود دارد که بخشی از دارایی‌های این کمپانی فروخته شود و در دست تولیدکننده‌های مسئول قرار بگیرد، و در آینده از یتیم شدن حلقه‌های نفت و گاز به این شکل جلوگیری شود.

او البته از این خبر داده که احتمالا تعداد چاه‌های نفت یتیم (رها) شده حدود ۳۰٪ افزایش خواهد یافت.

منبع: Daily Hive