Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

زمان انتظار آزمون‌های رانندگی در آلبرتا کم می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مسئولان آلبرتا در نظر دارند تا زمان انتظار متقاضیان شرکت در آزمون جاده در سطح استان را کاهش دهند.

حدود یکسال پیش دولت NDP تغییراتی در فرایند اخذ گواهینامه استان ایجاد کرد. آن‌ها وظیفه برگزاری آزمون رانندگی متقاضیان را از بخش خصوصی به بخش دولتی منتقل کردند و فرایند آن را به روند متداول در سایر نقاط کانادا نزدیک کردند.

گزارشی که در اکتبر 2018 منتشر شده نشان می‌دهد که سیستم خصوصی اشکالات بسیار زیادی داشته است. برخی از این ایرادات شامل هزینه‌های نامتناسب، خدمات ضعیف، دسترسی پایین در نواحی روستایی و بالا بودن خطا در زمان برگزاری بوده‌اند. این موارد و ایرادهای دیگر سبب شد تا دولت در ماه مارس 2019 تغییراتی در فرایند اعطای گواهینامه و برگزاری آزمون جاده استان اعمال کند.

پس از برگزاری انتخابات استانی سال 2019 دولت جدید آلبرتا وظیفه اصلاح سیستم پیشنهادی دولت پیشین را بر عهده گرفت. همین موضوع نیز باعث شد که روند گذشته به همان شکلی که انتظار می‌رفت پیش نرود.

وزیر حمل‌ونقل آلبرتا ریک مکلور در گزارشی درباره همین موضوع گفت: دولت استانی سیستم پیشین را منحل کرد و با اعمال تغییرات عجولانه در مدل عمومی باعث شد آزمون جاده شهروندان چندین ماه به تعویق بیافتد. برخی از متقاضیان استان مجبور شدند جتی تا 12 هفته برای برگزاری یک آزمون در انتظار بمانند. این وضعیت به هیچ عنوان قابل قبول نبود. حال ما سعی داریم با اقدامات جدید زمان انتظار آزمون‌دهندگان را کاهش دهیم و همزمان پیشنهادات سایرین برای اعمال تغییرات درازمدت را بررسی کنیم تا در نهایت به یک سیستم دائمی که خدماتی درخور به شهروندان آلبرتا ارائه می‌دهد حاصل شود.

براساس گزارش منتشر شده، دولت آلبرتا بیش از 150 آزمون‌گیرنده را استخدام و آموزش داده، اما برنامه‌هایی نیز برای اعطای مجوز به حدود 20 آزمون‌گیرنده غیردولتی دارد تا به این ترتیب زمان انتظار متقاضیان بیش از هر پیش کاهش یابد.

هرچند این آزمون‌گیرندگان وابسطه به دولت نخواهند بود اما همچنان سوابق جنایی و پیشینه قراردادهای قبلی آن‌ها به صورت موشکافانه بررسی خواهد شد. بیشتر این آزمون‌گیرندگان در مناطقی مانند ادمونتون و کلگری که متقاضی دریافت گواهینامه در آن‌ها بیش از سایر نقاط استان است فعالیت خواهند کرد.

بر اساس این گزارش هر ماه در استان آلبرتا از حدود 14،000 نفر آزمون جاده گرفته می‌شود و پیشبینی شده این تعداد در ماه‌های تابستان تا 20،000 نفر هم افزایش پیدا کند.

آزمون‌گیرندگانی که درنظر دارند برای فعالیت خود در استان مجوزهای لازم را کسب کنند می‌توانند در وبسایت دولت آلبرتا درخواست خود را ثبت کنند.

منبع: Daily Hive