Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

ونکوور از مسابقات C40 Cities انصراف داد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به تازگی مسئولان شهر ونکوور از حضور در یک رقابت طراحی بین‌المللی که به تکمیل مراحل توسعه قطب نوآوری ونکوور در ناحیه غربی False Creek Flats کمک می‌کرد، انصراف داده است.

به این ترتیب شهر ونکوور دیگر جزو ده‌ها شهر شرکت‌کننده در رقابت‌ C40 Cities: Reinventing Cities open source international competition نخواهد بود. در این رقابت دولت‌های محلی برخی فضاها در شهرهای خود را برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای جدید در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده‌اند. این رقابت یک عرصه جهانی محسوب می‌شود که در آن پروژه‌هایی با هدف به صفر رساندن تولید کربن و بهبود کیفیت زندگی و رفاه ساکنین شهرها، اجرا می‌شوند.

در نتیجه مسئولان شهر ونکوور از معماران محلی و بین‌المللی و همچنین شرکت‌های فعال دعوت کرده بود تا در قالب رقابت C40 Cities پیشنهادات خود را برای اجرای پروژه در 1.5 اکر از ناحیه‌ای 11 اکری که در ناحیه صنعتی و در مجاورت Main Street قرار دارد، ارائه دهند.

قرار بود برنده نهایی رقابت این قطعه 1.5 اکری را برای مدت بیش از 99 سال از مسئولان شهرداری تحویل بگیرد تا پروژه خود را در آن احداث کند.

فرصت ارسال آثار تیم‌های شرکت‌کننده در رقابت C40 Cities در ماه فوریه 2019 به پایان رسید و اسامی نهایی برندگان برای تمامی 31 شهر برگزیده در سرتاسر دنیا قرار است اواخر امسال اعلام شود. اسامی اولین گروه برندگان این مسابقه شامل 15 تیم در ماه مه 2019 اعلام شد.

1،200 شرکت و ارگان از سرتاسر دنیا برای شرکت در این رقابت اعلام آمادگی کردند که در میان آن‌ها نام برخی از بزرگترین شرکت‌های معماری و مهندسی نیز به چشم می‌خورد.

مسئولان شهرداری مونتریال درباره علت تصمیم خود گفته‌اند: تیم‌‎های داخلی شهر تمام تلاش خود را کردند تا بتوانند زمان‌بندی پروژه قطب نوآوری را با زمان‌بندی مربوط به رقابت C40 هماهنگ کنند، اما متاسفانه در نهایت نتوانستند این زمین را در زمان خواسته شده که در جدول مسابقات آمده، آماده کنند. این موضوع به تیم‌های حاضر در این رقابت اطلاع داده شده و ما با آن‌ها در تماس هستیم. پس از روشن‌تر شدن آینده این پروژه اطلاعات بیشتری در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

به گفته مسئولان شهرداری جزئیات بیشتر درباره گام بعدی این پروژه تا یکسال آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جنیفر بردشاو که از اعضای Abundant Housing Vancouver است اعتقاد دارد این تصمیم شهرداری باعث خواهد شد فرصتی عالی برای دریافت بهترین طرح‌ها و پیشنهادات از طرف برترین شرکت‌های معماری و مهندسی دنیا، از دست رود.

او افزود: متاسفانه طراحان و معماران گوناگون پس از ساعت‌ها کار و ارائه پیشنهادات خود حال شاهد آن هستند که مسئولان شهر ونکوور در کمال خونسردی از حضور خود در این رقابت‌ها انصراف می‌دهند. در نتیجه کلیه طرح‌های ارائه شده از سوی شرکت‌کنندگان کاملا بی‌نتیجه بودند. در حال حاضر نیز هیچ جدول زمان‌بندی برای از سرگیری پروژه قطب نوآوری منتشر نشده است.

تاکنون تصویری از طرح‌های پیشنهادی شرکت‌کنندگان برای پروژه شهر ونکوور به جایی درز نکرده اما در زیر می‌توانید برخی از نمونه‌های برنده که متعلق به شهرهای دیگر هستند را مشاهده کنید:

پاریس، فرانسه

مونتریال، کانادا

مادرید، اسپانیا

بابیگنی، فرانسه

سنت‌-دنیس، فرانسه

منبع: Daily Hive