Wednesday, April 24, 2024
6.5 C
Calgary

برگزاری تور سیاحتی قطب جنوب توسط Adventure Canada

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بعد از ۳۰ سال فعالیت در زمینه گردشگریِ قطب شمال، Adventure Canada اعلام کرده که از زمستان ۲۰۲۱ سفرهای سیاحتی جدیدی را این بار به مقصد «قطب جنوب» برگزار خواهد کرد.

در این برنامهٔ سیاحتی که با همکاری Chimu Adventures ترتیب یافته، سه سفر دریایی برای علاقمندان برنامه‌ریزی شده و آنها می‌توانند مسافرت با کشتی Ocean Endeavour با ظرفیت ۱۹۸ نفر را تجربه کنند.

ocean-endeavour-scotland-03.jpg

این کشتی، فقط به یک منظور ساخته شده: انتقال مسافرین به نقاط و محیط‌های دور افتادهٔ زمین. بنابراین با خیال راحت روی عرشه‌اش سوار شوید. در ضمن این کشتی بزرگ در دل خود ۲۰ قایق کوچک زودیاک برای سیاحت‌های گروهی را جای داده، و چندین سالن استراحت هم دارد. از تجهیزات ارتباطی پیشرفته هم چیزی کم ندارد و یک تماشاخانه بزرگ هم در عرشهٔ بالایی‌اش تعبیه شده است.

اگر دغدغهٔ دریاهای یخ زده و کوه‌های یخ سرگردان را دارید، باید بگوییم که هیچ جای نگرانی نیست. این کشتی ۱۳۷ متری که به سال ۱۹۸۲ در لهستان ساخته شده، از ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸ در شش نوبت بازسازی و به روز شده و در کلاس یخ‌شکنیِ 1B قرار دارد.

علاقمندان به این سفرهای سیاحتی می‌توانند از بین ۳ گزینه زیر، سفر مورد نظرشان را انتخاب کنند.

Antarctica, South Georgia & Falklands Explorer

shutterstock_711737338.jpg

کشتی Ocean Endeavour این سفر را از جنوبی‌ترین شهر کرهٔ زمین، یعنی اوشوآیا در آرژانتین شروع می‌کند. نقاط توقف در این مسیر جزایر فالکلَند و جزیرهٔ جورجیای جنوبی، و شبه‌جزیرهٔ جنوبگان خواهند بود.

مسافرین می‌توانند با قایق‌های زودیاک به جزیرهٔ جنوبگان بروند و از نزدیک محیط بکر آن را لمس کنند.

shutterstock_107986715.jpg

آنها همچنین فرصت تماشای پرندگان منحصر به این منطقه و زندگی موجودات دریایی در اقیانوس جنوبی را خواهند داشت.

همچنین از کنار جزیرهٔ فیل نیز عبور خواهند کرد که مکتشف بزرگ «سِر ارنست شَکلتون» در چند دهه قبل سفری مشهور به آن داشت.

Antarctica-South-Georgia-Falklands-Explorer-map-2021.jpg

  • زمان: از ۱۷ ژانویه تا ۶ فوریه ۲۰۲۱
  • هزینه: از ۱۸,۵۷۵ تا ۳۱,۸۵۳ دلار کانادا

Journey to the Circle

shutterstock_8668771.jpg

مسافرت دوم نیز از اوشوآیا در آرژانتین شروع و یک‌راست به جزیرهٔ جنوبگان ختم می‌شود. در مسیر بازگشت می‌توان جزایر South Shetland با حیات وحش زیبا و ناب آن را دید. ولی دیگر خبری از سرکشی به جزیرهٔ فیل و جورجیای جنوبی نیست.

به خاطر کاهش دمایی که حین سفر به سمت قطب جنوب و عبور از مرز آن رخ می‌دهد، مسافرین فرصت تماشای وال‌ها، مرغ‌های دریایی، و دیگر موجوداتی که جذب آب‌های پر از غذای منطقه شده‌اند را خواهند یافت.

Humback_Whale_shutterstock_357960038.jpg

احتمالا آلباتروس‌ها، فیل‌های دریایی، چندین نوع پنگوئن، و دلفین‌ها را هم در آنجا خواهید دید.

Antarctica-Journey-to-the-Circle-map-2021.jpg

  • زمان: از ۵ ژانویه تا ۱۸ ژانویه ۲۰۲۱
  • هزینه: از ۱۰,۶۱۱ تا ۲۳,۸۸۸ دلار کانادا

Discover Antarctica

shutterstock_1450626332.jpg

سیاحت سوم نیز از اوشوآیا در آرژانتین شروع می‌شود. سپس مستقیم به جزیره جنوبگان می‌روید و در مسیر بازگشت جزایر South Shetland را خواهید دید.

زیبایی‌های این سفر نیز تماشای حیات وحشِ قطب جنوب، و اکتشاف محیط‌ها با قایق‌های زودیاک و حتی پیاده شدن در سواحل است. کوه‌های آتشفشانی زیبا، کوه‌های یخ متحرک، و صفحات یخی بزرگ شما را مسحور خواهند کرد.

در طول این سفر می‌توانید با استفاده از کتابخانهٔ کشتی خودتان را با تاریخچه منطقه آشنا کنید تا در برخورد با آن همه چیز رنگ و بوی دیگری پیدا کند.

Antarctica-Discover-Antarctica-map-2021.jpg

  • زمان: از ۵ فوریه تا ۱۵ فوریه ۲۰۲۱، یا از ۱۴ فوریه تا ۲۴ فوریه ۲۰۲۱
  • هزینه: از ۸,۶۱۸ تا ۲۲,۵۶۲ دلار کانادا

پا گذاشتن روی قطب جنوب، فرصتی خاص است که کمتر افرادی آن را تجربه می‌کنند. اگر تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ در این تورها ثبت نام کنید از ۲۰٪ تخفیف هم برخوردار خواهید شد.

منبع: Daily Hive