Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

لیبرال‌ها اجرای یکی از برنامه‌های مهاجرتی محبوب را عقب انداختند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت اتاوا تصمیم گرفته تا اجرای برنامه پرطرفدار مهاجرتی که اجازه می‌داد پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ شهروندان با ضمانت آن‌ها امکان مهاجرت به کانادا را پیدا کنند، فعلا متوقف کند.

اینگونه درخواست‌ها معمولا هرسال در یک نوبت در ماه ژانویه رسیدگی می‌شد. اما به گفته مارکو مندیسینو وزیر مهاجرت کانادا فرایند رسیدگی به درخواست‌ها برای سال 2020 به تعویق افتاده است.

در دستورالعمل منتشر شده در تاریخ 20 دسامبر که این هفته توسط اداره مهاجرت به عموم شهروندان اطلاع‌رسانی گردید آمده: به این ترتیب وزارتخانه زمان کافی خواهد داشت تا اقدامات مدیریتی جدید خود برای این برنامه را اجرا کند و برنامه مهاجرت مذکور تحت ضمانت شهروندان در سال 2020 اجرا گردد.

در سال‌های گذشته فرایند اجرای این برنامه که از محبوبیت بسیار زیادی بین شهروندان برخوردار است بارها به دلیل انتقاد و مشکلات گوناگون به تعویق افتاده است.

در گذشته درخواست‌ها تنها به صورت حضوری و به ترتیب تاریخ دریافت پرونده مورد بررسی قرار می‌گرفتند. اما پس از آن‌که مشخص شد عده‌ای با ترفندهای گوناگون بررسی پرونده خود را زودتر انجام می‌دهند این سیستم کنار گذاشته شد.

لیبرال‌ها در ادامه سیستم لاتری را جایگزین آن کردند ولی به دلیل آن‌که نحوه انتخاب پرونده‌ها در آن بسیار تصادفی بود به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. تمام جایگاه‌های برنامه آنلاین نیز که جایگزین سیستم لاتری شد در سال 2019 تنها در عرض یک دقیقه پر شدند.

همین موضوع لیبرال‌ها را مجبور کرد تا یکبار دیگر وعده بازنگری کلی سیستم را بدهند، اما به دلیل برگزاری انتخابات فدرال تصمیم‌گیری درباره نحوه اجرای برنامه در سال 2020 به تعویق افتاد.

هنوز تاریخ اجرای این برنامه برای امسال مشخص نیست اما بر اساس دستورالعمل مندیسینو بدون شک اجرا خواهد شد.

در گزارش او آمده: وزارتخانه قصد دارد انتشار دستورالعمل‌ها بعدی درباره نحوه مدیریت فرایند اجرایی این برنامه مهاجرتی را به تاریخ 1 آوریل 2020 موکول کند.

هر سال حدود 20،000 نفر از طریق این برنامه به کشور کانادا مهاجرت می‌کنند. در حال حاضر فرایند رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها حدود دو سال به طول می‌انجامد.

منبع: National Post