Monday, March 18, 2024
14.4 C
Calgary

هر دو فضانورد جدید کانادا از آلبرتا هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جمعهٔ آینده دو فضانورد جدید کانادایی فارغ‌التحصیل می‌شوند، و آیندهٔ شغلی آنها تنها چیز مشترک میان‌شان نیست.

خانم جنیفر سیدنی-گیبسون (پروفسور دانشگاه کمبریج) و آقای جاشوا کوتریک (سرهنگ دوم نیروی هوایی کانادا)، هر دو از اهالی آلبرتا هستند. خانم سیدنی-گیبسون اهل کلگری است و آقای کوتریک از Beauvallon می‌آید.

این دو نفر که به زودی رسما فضانوردِ آژانس فضایی کانادا می‌شوند اخیرا دورهٔ ۲ سالهٔ Artemis را در کنار ۱۱ فضانورد ناسا گذراندند و جشن فارغ‌التحصیلی‌شان رسما در ساعت ۸:۳۰ صبح ۱۰ ژانویه (MST) برگزار می‌شود.

این جشن به طور مستقیم از NASA Television و وبسایت ناسا پخش خواهد شد.

بعد از مراسم، این افراد مجوز حضور در ماموریت‌های فضایی را به دست می‌آورند و ۲ فضانوردِ ما از آلبرتا می‌توانند در ماموریت‌هایی به مقصد پایگاه فضایی بین‌المللی، ماه یا حتی مریخ حضور یابند.

همه این داوطلبین دوره‌های ویژهٔ پیاده‌روی فضایی، علوم رباتیک، سیستم‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی، مهارت جت T-38، و زبان روسی را گذرانده‌اند و همگی در مراسم ۱۰ ژانویه نشان فارغ‌التحصیلی را می‌گیرند که آنها را مجاز به حضور در فضا می‌کند.

تا کنون فقط ۵۰۰ انسان به فضا رفته‌اند و طبق اعلام، ۱۱ کاندید جدید ناسا از بین ۱۸,۰۰۰ داوطلب آموزش انتخاب شده‌اند—که نشان می‌دهد چه رقابت سنگینی در جریان بوده است.

خانم سیدنی-گیبسون لیسانسش را در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه McGill و دکترایش را در مهندسی از دانشگاه کمبریج دریافت کرده است.

آقای کوتریک هم لیسانسش را در مهندسی مکانیک گرفته و فوق لیسانس مطالعات فضایی، مهندسی تست پرواز، و مطالعات دفاعی دارد. او پیشتر به عنوان خلبان تست هواپیماهای آزمایشی و خلبان جنگنده در Cold Lake آلبرتا کار کرده است.

منبع: Daily Hive