Tuesday, April 23, 2024
16.6 C
Calgary

صرف شام در لبه فضا با پرداخت تنها 176,000 دلار

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک شرکت فرانسوی امکان صرف شام در لبه فضا و با منظره حیرت‌انگیز به سیاره زمین را برای مشتریان خود فراهم می‌کند. البته این وعده غذایی به هیچ عنوان ارزان نبوده و صورتحساب آن برای شما 120,000 یورو یا 175,942 دلار کانادا آب خواهد خورد!

شرکت گردشگری فضایی Zephalto برنامه دارد از ابتدای سال 2024 مشتریان خود را در یک کپسول فضایی تحت‌فشار و بالن استراتوسفری به لبه فضا بفرستد. این کپسول Celeste نام داشته و با استفاده از مواد دوستدار محیط‌زیست ساخته شده است. برای ارسال این کپسول تا چنین ارتفاع بالایی از تکنولوژی ارسال بالن‌های استراتوسفری CNES (مرکز ملی مطالعات فضایی فرانسه) که طی 60 سال گذشته استفاده شده، بهره می‌برند.

در وبسایت این شرکت آمده: “سفر شما تجربه‌ای تکرارنشدنی و هماهنگ با طبیعت بوده که می‌توان آن را پیشگام‌ترین ماجراجویی دانست که امروزه می‌توان به آن دست یافت.”

این بالن در بالاترین نقطه به ارتفاع 25 کیلومتری از زمین رسیده و در آنجا می‌توانید فضای تاریکی که کره زمین را احاطه کرده مشاهده کنید. بعلاوه از این ارتفاع مناظر پانوراما تا فاصله 1,400 کیلومتری قابل مشاهده بوده و می‌توان تصاویر اینستاگرامی خارق‌العاده را ثبت کنید.

از آنجا که این کپسول در اتمسفر زمین قرار دارد (بگفته ناسا فضا از ارتفاع حدودا 100 کیلومتری زمین آغاز می‌شود) شما در حالت بی‌وزنی قرار ندارید. بنابراین هنگام صرف گران‌ترین وعده غذایی خود معلق نبوده و می‌توانید دستپخت خوشمزه آشپزهای فرانسوی را در طول این تجربه شش ساعته با لذت میل کنید.

این کپسول تنها ظرفیت حمل شش مسافر و دو خلبان را دارد و احتمالا علاوه بر گران‌ترین وعده، به دور یکی از اختصاصی‌ترین میزهای شام خواهید نشست. در مجموع سالانه 360 نفر می‌توانند این سفر را رزرو کنند و هزینه ‌پیش‌رزرو آن 10,000 یورو یا 14,650 دلار کاناداست.

خبر خوش دیگر اینکه امکان برنامه‌ریزی اجرای سفر کاملا اختصاصی برای شما بهمراه دوستانتان وجود داشته و می‌توانید پنج نفر از بهترین‌ها را به آن دعوت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

منبع: Daily Hive