Tuesday, March 19, 2024
6.2 C
Calgary

بانک مرکزی کانادا برای طراحی اسکناس ۵ دلاری جدید نظرخواهی عمومی می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بانک مرکزی کانادا در حال برنامه‌ریزی برای چاپ و انتشار اسکناس ۵ دلاری جدید است و به زودی نظرخواهی عمومی را شروع می‌کند تا مشخص شود که چهرهٔ چه کسی روی این اسکناس قرار خواهد گرفت.

استیون اس. پولوز، فرماندار هیئت تجاری Greater Vancouver می‌گوید که بانک مرکزی تعدادی کاندید را برای طراحی اسکناس پُلیمری جدید معرفی خواهد کرد، تقریبا شبیه فرآیندی که منجر به قرارگیری چهرهٔ خانم وایولا دزموند روی اسکناس ۱۰ دلاری کانادا شد.

در حال حاضر چهرهٔ سِر ویلفرید لوریه، اولین نخست وزیر فرانسوی زبان کانادا روی اسکناس ۵ دلاری جا خوش کرده است. آخرین به روز رسانی این اسکناس در سال ۲۰۱۱ صورت گرفت.

آقای پولوز می‌گوید: «امروز می‌توانم به شما بگویم که به زودی نظرخواهی عمومی درباره چهرهٔ منتخب روی ۵ دلاری جدید شروع می‌شود، این بار ما از تمام کانادایی‌ها می‌خواهیم تا چهره‌های تاریخی را پیشنهاد کنند—کسانی که واقعا شایسته حضور روی اسکناس ملی هستند.»

پولوز از مردم کانادا خواسته که «گوش به زنگ» اعلام جزئیات این فرآیند باشند. اخبار در این مورد «اواخر همین ماه» اعلام خواهد شد.

چهرهٔ خانم دزموند، از افراد پیشتاز در حوزهٔ حقوق اجتماعی در نوا اسکوشیا، پس از آن روی اسکناس ۱۰ دلاری جا خوش کرد که تقاضای عمومی برای استفاده از چهرهٔ یک خانم سرشناس بالا گرفت.

اسکناس ۱۰ دلاری تنها اسکناس کانادا ست که طراحی آن عمودی انجام شده است.

Screen-Shot-2018-03-08-at-9.04.24-AM-500x275.png

جمعه صبح، نام افرادی مثل تِری فاکس، جولی پایِت، و گورد داونی در توییتر ترند شد. به نظر می‌رسد فضای مجازی زودتر از بقیه وارد بحث چهرهٔ مناسب برای ۵ دلاری جدید کانادا شده باشد.

منبع: Daily Hive