Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

شهروندان آلبرتا می‌توانند درباره بودجه 2020 این استان نظر دهند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به تازگی دولت آلبرتا این فرصت را برای شهروندان خود فراهم کرده تا نظرات و پیشنهادات خودشان درباره برنامه بودجه پیش‌روی این استان برای سال 2020 را از طریق شرکت در یک نظرسنجی آنلاین یا حضور در دو کنفرانس تلفنی جمعی در اواخر همین ماه، به گوش مسئولان برسانند.

این نظرسنجی‌ هم‌اکنون در وبسایت رسمی دولت استانی آلبرتا قابل دسترسی است و براساس اعلام مسئولان شهروندان می‌توانند تا تاریخ 7 فوریه با شرکت در آن نظرات خود را اعلام کنند.

دو کنفرانس تلفنی نیز در روزهای 27 و 28 ژانویه آماده دریافت نظرات و پیشنهادات آلبرتایی‌ها هستند. شهروندان می‌توانند در این دو جلسه به صورت مستقیم درباره بودجه پیشنهادی با وزیر اقتصاد استان صحبت کنند.

ترویس توویز رئیس هیئت‌مدیره خزانه‌داری و وزیر دارایی استان در گزارشی درباره این برنامه گفت: در سال 2019 و با نزدیک شدن به زمان اعلام برنامه بودجه بیش از 4،000 شهروند آلبرتایی به صورت آنلاین و حدود 35،000 شهروند از طریق کنفرانس تلفنی با ما تماس گرفتند. همین موضوع به ما ثابت کرد که شهروندان استان دیدگاه‌های بسیار ارزشمند و دقیقی در مورد مسائل مربوطه دارند و باید با همکاری بیشتر با آن‌ها از این نظرات بهره ببریم. این مسائل اشتغالزایی، پرداخت بدهی‌ها و رشد اقتصادی استان را در بر می‌گیرد. هرچه برنامه‌ها بیشتر جلو می‌رفت می‌شد بیش از پیش احساس کرد که لازم است درباره نظرات شهروندان بیشتر بدانیم. ما بودجه سال 2019 را به خوبی برنامه‌ریزی گردیم و باید این روند مثبت را همچنان ادامه دهیم.

سوالاتی که در نظرسنجی آنلاین پرسیده شده عبارتند از:

  • بنظر شما دولت باید هزینه در کدام حوزه‌ها را در اولویت قرار دهد؟
  • بنظر شما دولت در کدام بخش‌ها می‌تواند صرفه‌جویی کند؟
  • بنظر شما دولت چگونه به اشتغالزایی و رشد اقتصادی استان کمک کند؟

گزارش بالا به این نکته نیز اشاره کرده که نظرات شهروندان بر چگونگی برنامه‌ریزی برای بودجه سال 2020 تاثیر خواهد داشت. این بودجه قرار است به صورت رسمی در بهار پیش‌رو منتشر شود.بودجه