Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

خطر ابتلا به کروناویروس در آلبرتا پایین است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به گفته یکی از مدیران ارشد پزشکی آلبرتا خطر ابتلای شهروندان آلبرتا به کروناویروس در این استان پایین است و هنوز هیچ مورد تایید شده یا احتمالی از ابتلا به این بیماری در آلبرتا گزارش نشده است.

دکتر دینا هینشاو مدیر ارشد پزشکی اداره سلامت آلبرتا روز سه‌شنبه و در یک کنفرانس خبری آخرین خبرها درباره بررسی‌های پزشکی انجام شده در ارتباط با شیوع احتمالی بیماری کروناویروس در آلبرتا را اعلام کرد و گفت این استان با تمام توان خود تلاش می‌کند تا اطمینان حاصل نماید سیستم سلامت موجود توان مقابله با وضعیت اضطراری احتمالی را خواهد داشت.

هینشاو گفت: هرچند نگرانی شهروندان در شرایط کنونی درباره سلامت و خطرات احتمالی ابتلا به این ویروس کاملا عادی است اما باید این را نیز بدانیم که خطر ابتلای ساکنین آلبرتا همچنان پایین است. در حال حاضر هیچ موردی از ابتلا به کروناویروس در استان ما گزارش نشده است.

او درباره دو مورد ابتلا به بیماری در استان اونتاریو نیز واکنش نشان داد و گفت این دو نفر اخیرا به ووهان چین سفر داشته‌اند. او افزود کسانی که احتمال ابتلای آن‌ها می‌رود در قرنطینه هستند تا از شیوع احتمالی بیماری جلوگیری شود.

هینشاو همچنین گفت که اداره سلامت آلبرتا و تمامی ارگان‌‎های فعال در این حوزه به طور دائم در حال فعالیت هستند تا مطمئن شوند سیستم سلامت کنونی برای پاسخگویی مناسب و موثر در زمان موردنیاز کاملا آماده است. ما به آزمایش‌ از آن دسته از شهروندان آلبرتا که ممکن است در سفر خود به استان Hubei چین یا هر دلیل شناخته شده دیگر در معرض ابتلا به بیماری قرار گرفته باشند ادامه خواهیم داد.

هینشاو می‌گوید که تاکنون چندین نفر مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و پیشبینی می‌شود در روزهای آینده این تعداد افزایش یابد.

او افزود: ما اقدامات لازم را انجام داده‌ایم تا مطمئن شویم گروه‌های پزشکی مسئول اطلاعات کافی درباره این ویروس را در اختیار دارند تا بتوانند اقدامات توصیه‌ شده را انجام دهند و به سرعت افرادی که ممکن است به این بیماری مبتلا شده باشند را برای انجام بررسی‌های پزشکی بیشتر به مسئولان سلامت عمومی معرفی کنند. او گفت این مراحل بخشی از اقدامات احتیاطی برنامه‌ریزی شده برای مقابله با ویروس است.

هینشاو در ادامه گفت: در حال حاضر خطر ابتلای شهروندان آلبرتا به بیماری‌های عفونی تنفسی دیگر که ناشی از ویروس‌هایی مانند آنفولانزا (که خود بیماری جدی محسوب می‌شود) بیشتر از کروناویروس است. با اینحال اگر هرکدام از شهروندان نگرانی خاصی درباره قرار گرفتن در معرض ابتلا به این بیماری را دارد یا علائم آن را در خود احساس کرده حتما با شماره 811 تماس بگیرد.

هینشاو می‌گوید به دلیل آن‌که استان آلبرتا پرواز مستقیم از مبدا چین به فرودگاه‌های خود ندارد هیچ نوع معاینه‌ای در آن‌ها انجام نمی‌شود. هم‌اکنون انجام بررسی‌ و آزمایشات پزشکی تنها در فرودگاه‌های ونکوور، تورنتو و مونتریال انجام می‌شود که از کشور چین به آن‌ها پرواز انجام می‌شود.

او افزود: اگر شهروندان علائم کروناویروس را در خود مشاهده کرده‌اند و سابقه سفر به چین و استان‌های آلوده را دارند می‌توانند با شماره 811 تماس گرفته و برای انجام آزمایش در خانه خود وقت بگیرند. این دستورالعمل در مواردی انجام می‌شود که شدت بیماری آن‌ها خیلی زیاد نباشد و هدفش این است که از شیوع احتمالی ویروس در میان دیگر شهروندان جلوگیری شود.

به گفته هینشاو برای آن‌که تشخیص دهید شما به آنفولانزا مبتلا شده‌اید یا کروناویروس باید پیش از هر چیز به سوابق سفر خود نگاه بیاندازید. او در ادامه گفت: در حال حاضر تمامی موارد شناسایی شده از این بیماری دارای سابقه سفر به چین بوده‌اند، به همین دلیل ما نیز به شهروندان خود توصیه می‌کنیم اگر در 14 روز گذشته به مناطقی از کشور چین که درگیر بیماری کروناویروس هستند سفر داشته‌اند حتما با HealthLink تماس بگیرند تا مشاوره‌های لازم به آن‌ها داده شود. متاسفانه در حال حاضر علائم این بیماری کاملا مشابه آنفولانزا است و تنها با بررسی سوابق سفر و نتایج بدست آمده از آزمایشات پزشکی می‌توان بین این دو ویروس تمایز قائل شد.

هینشاو در ادامه این کنفرانس مجددا تاکید کرد که در حال حاضر خطر شیوع کروناویروس در آلبرتا، حتی در میان کسانی که به چین سفر کرده‌اند، بسیار پایین است. او با اشاره به این موضوع گفت تمرکز اصلی در حال حاضر بر روی برخی نواحی از استان است که در گذشته شیوع بیماری‎‌ها در آن‌ها مشاهده شده است.

هینشاو می‌گوید: تا این تاریخ سازمان بهداشت جهانی تنها در کشور چین وضعیت شیوع کروناویروس را اضطراری اعلام کرده و هنوز شرایط اضطراری بین‌المللی از سوی این نهاد اعلام نشده است. این سازمان هم‌اکنون در حال بررسی مداوم شرایط شیوع این ویروس است و وضعیت را به دقت زیر نظر دارد. با اینحال ما می‌خواهیم بر این واقعیت تاکید کنیم که در حال حاضر برای مقابله با هر شرایطی آمادگی داریم و همچنان معتقد هستیم که خطر ابتلای شهروندان آلبرتا به کروناویروس بسیار پایین است.

منبع: Daily Hive