Wednesday, April 24, 2024
16.1 C
Calgary

لغو پروازهای خطوط هواپیمایی به چین به خاطر ویروس کرونا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

چندین شرکت هواپیمایی با انتشار بیانیه‌هایی، تصمیم خود برای لغو یا محدودسازی پروازها به مقصد چین را اعلام کرده‌اند. گسترش شیوع کرونا ویروس عامل اصلی این تصمیم است.

Air Canada چهارشنبه خبر داد که به خاطر هشدار دولت کانادا برای پرهیز از سفرهای غیرضروری به چین، تمام پروازهای مستقیم خود به پکن و شانگهای را در فاصله ۳۰ ژانویه تا ۲۹ فوریه لغو می‌کند.

این شرکت آخرین پروازهایش را چهارشنبه انجام داد و پروازهای برگشت نیز در ۳۰ ژانویه از پکن و شانگهای برمی‌گردند.

Air Canada می‌گوید «این تصمیم به اطلاع مشتریان رسیده و گزینه‌های جایگزین را به آنها معرفی کرده‌ایم. از جمله پس گرفتن هزینه سفر یا استفاده از خدمات دیگر شرکت‌های هواپیمایی.»

British Airways هم در وبسایت خود خبر از تعلیق موقت سفرهای غیرضروری به چین داده است و تمام پروازها به پکن و شانگهای را تا جمعه ۳۱ ژانویه لغو کرده است. البته پروازها به مقصد هنگ کنگ بدون وقفه ادامه خواهند یافت.

شرکت آلمانی Lufthansa هم تمام پروازهایش به چین را تا ۹ فوریه لغو کرده و می‌گوید:

«بعد از بررسی گزینه‌های مختلف بر اساس اطلاعاتی که تا این لحظه داریم، گروه Lufthansa تصمیم گرفت که پروازهای خطوط هوایی Lufthansa و SWISS و Austrian Airlines به چین و از چین را تا ۹ فوریه لغو کند.»

علاوه بر این، فروش بلیت‌های آینده (به مقصد چین یا از مبدا چین) نیز فعلا تعلیق شده است.

این شرکت و زیرمجموعه‌هایش فعلا فقط یک بار دیگر به مقصد چین پرواز خواهند کرد تا فرصت بازگشت را به مشتریان خود بدهند و در ضمن بتوانند کارمندانشان را هم از چین به آلمان، سوییس و اتریش منتقل کنند.

مانند British Airways، لوفتانزا هم تصمیم گرفته که پروازهایش به هنگ کنگ را ادامه بدهد.

شرکت Finnair هم با انتشار بیانیه‌ای در وبسایتش خبر از تعلیق پروازهای هفتگی خود بین هلسینکی و پکن در روزهای ۵ فوریه و ۲۹ مارس داده است، و البته پروازهای هفتگی بین هلسینکی و نانجینگ در ۸ فوریه و ۲۹ مارس هم لغو شده‌اند.

شرکت استرالیایی Cathay Pacific هم با بقیه شرکت‌های هوایی همراه شده و از ۳۰ ژانویه تا پایان مارس تعداد پروازهای خود و زیرمجموعه‌هایش را ۵۰٪ یا بیشتر کاهش می‌دهد.

در آن بخش از پروازهای Cathay Pacific که برقرار خواهند ماند، تغییراتی انجام می‌شود تا خطرات احتمالی را کاهش دهد. برای مثال تغییر در سرویس غذای بخش First Class و Business Class که شامل یک سینی پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر (همه در کنار هم) می‌شود و سِرو غذا با میز-چرخدار (ترولی) هم انجام نخواهد شد.

مسافرین بخش‌های Premium Economy یا Economy Class در پروازهای متوسط یا طولانی نیز یک کیسه غذای گرم دریافت می‌کنند که پس از صرف غذا، همه محتویاتش دور انداخته می‌شود.

سایر وسایل رفاهی مثل بالشت، پتو، حوله گرم، و … نیز در هیچ پروازی به مسافرین ارائه نخواهد شد.

شرکت تایلندی Lion Air هم به مسافرینی که بلیت‌شان قبل از ۲۴ ژانویه بوده، فرصت سفر با پروازهای جایگزین در فاصله ۲۴ ژانویه تا ۱۵ فوریه را خواهد داد. مسافران هم می‌توانند سفر خود را لغو کنند، هم با پرواز در مسیری جایگزین برگردند. برخی شرکت‌های دیگر هم گزینه‌های مشابهی را در اختیار مسافرین می‌گذارند.

منبع: Daily Hive