Monday, March 18, 2024
8.4 C
Calgary

معافیت مالیاتی جدید آلبرتا برای جذب تولیدکنندگان فیلم و سریال

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت آلبرتا امیدوار است کمپانی‌ها و استودیوهای فیلمسازی بیشتری را به این استان بیاورد.

در بیانیه‌ای که منتشر شده جزئیاتی از معافیت مالیاتی جدید برای تولید فیلم و سریال را می‌بینیم که قرار است به کاهش هزینه‌های تولیدات سینمایی و تلویزیونی در آلبرتا منجر شود.

پروژه‌ها برای اینکه در شمول این فرصت مالیاتی قرار بگیرند باید یک فهرست بلندبالا را رعایت کنند تا بتوانند از معافیت ۲۲ یا ۳۰ درصدی (تا سقف ۱۰ میلیون دلار) برخوردار شوند. اما ژانرهای زیر مشمول این معافیت نمی‌شوند:

  • اخبار و تاک‌شوها
  • بازی‌ها و مسابقات
  • رویدادها و فعالیت‌های ورزشی حرفه‌ای
  • مراسم‌های اعطای جوایز
  • تولیداتی که وجوه نقدی می‌گیرند، تبلیغات دارند، یا در زمره Reality TV قرار می‌گیرند
  • تولیداتی که صرفا برای اهداف صنعتی، تجاری یا سازمانی ساخته می‌شوند
  • تولیدات غیر-مستندی که بیش از ۲۵٪ از محتوای آنها شامل تصاویر از قبل موجود (Stock Footage) است
  • بازی‌های ویدیویی
  • پورنوگرافی
  • هر نوع تولیداتی که حمایت مالی از آنها به نظر وزیر خلاف سیاست‌های عمومی باشد

تا زمانی که تولیدات تلویزیونی و سینمایی در دسته‌های بالا نباشند، و زیر چتر قانون فعالیت‌های تجاری قرار بگیرند، می‌توانند از این معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

وزیر توسعه اقتصادی، تجارت، و توریسمِ آلبرتا خانم تانیا فیر می‌گوید: «ما می‌خواهیم آلبرتا مقصدی باشد که قادر به جذب نخبه‌ها، سرمایه‌ها و کسب‌و‌کارها از سرتاسر کانادا و دنیا ست.»

«این معافیت، در کنار چتر مالیاتی منصفانه و مناظر چشم‌نواز استان ما، آلبرتا را تبدیل به مقصدی جذاب برای پروژه‌های تلویزیونی و سینمایی بزرگ می‌کند و میلیون‌ها دلار به اقتصاد ما می‌آورد و مشاغل زیادی برای مردم می‌سازد.»

در این بیانیه اشاره شده که هر سال بیش از ۳,۰۰۰ فارغ‌التحصیل حرفه‌ای در صنایع خلاقانه در آلبرتا فوق لیسانس خود را می‌گیرند و اینک بیش از ۳,۲۰۰ نفر از مردم استان در صنعت تولید ویدیو و تصاویر متحرک مشغولند.

آقای تام کاکس، از شرکای SEVEN24 Films می‌گوید: «این معافیت جدید به کمک ما می‌آید تا سرمایه‌گذارهای خارجی را در این زمینه به آلبرتا بیاوریم.»

«تولیدکننده‌های محلی قادر می‌شوند پروژه‌های جدیدی تعریف کنند یا پروژه‌های قبلی خود را به آلبرتا بیاورند، این از کسب‌و‌کارهای محلی ما حمایت می‌کند و مشاغل جدیدی برای فعالان بومی آلبرتا می‌سازد. مزایای غیرمستقیم آن هم برای آلبرتا زیاد است زیرا باعث رشد صنعت تولید فیلم و سریال می‌شود.»

یکی از بزرگترین تولیداتی که اخیرا در آلبرتا به سرانجام رسید، فیلم Ghostbusters بود که امسال تابستان روی پرده‌های نقره‌ای اکران می‌شود و چندین شو و فیلم بزرگ دیگر هم در آلبرتا ساخته شده‌اند که شاید آن را نشناسید.

برای مثال فیلم Brokeback Mountain، بخش‌هایی از Inception و Interstellar و سریال Game of Thrones، فیلم Unforgiven از کلینت ایستوود، هر سه فصل سریال Fargo، و فیلم مشهور The Revenant.

دلایل زیادی برای امیدواری به آیندهٔ صنعت فیلمسازی در آلبرتا وجود دارد. هر چه نباشد مناظر طبیعی این استان، کم‌نظیر و متنوعند.

منبع: Daily Hive