Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

افزوده شدن هشت زبان جدید به سرویس آنلاین درمانی آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنا بر اعلام AHS از این پس شهروندان آلبرتا می‌توانند مشاوره‌ها و اطلاعات درمانی و سلامت سرویس‌های سلامت آلبرتا (AHS) را به هشت زبان دیگر نیز دریافت کنند. به این ترتیب میزان دسترسی ساکنین استان به این اطلاعات حیاتی بیشتر از گذشته خواهد شد.

روز چهارشنبه AHS اعلام کرد که زبان‌های عربی، چینی Traditional (Cantonese)، چینی Simplified، فرانسوی، پنجابی، اسپانیایی، Tigrinya و ویتنامی به این سرویس‌ها افزوده شده است.

به گفته AHS سوابق استفاده از این خدمات نشان داده که این زبان‌ها بیشترین درخواست برای ترجمه شدن توسط سرویس‌های گوناگون را داشته‌اند و باید منتظر باشیم تا در آینده زبان‌های بیشتری نیز به این سرویس‌های آنلاین اضافه شوند.

در اطلاعیه منتشر شده از طرف AHS آمده: ترجمه‌های درنظر گرفته شده اطلاعاتی همچون چگونگی دسترسی به 811، اطلاع از گزینه‌های موجود، جدول زمانبندی بروز شده برای بخش اورژانس و ویدئویی باکیفیت از خدمات موجود در سازمان را شامل خواهند شد.

دکتر ورنا ژیو رییس و مدیرعامل AHS نیز طی اطلاعیه‌ای در اینباره گفت: ما در این‌جا حاضر هستیم تا کمک‌های لازم را در اختیار شهروندان آلبرتا با هر نوع فرهنگ و نژادی قرار دهیم و مطمئن شویم مراقبت‌های لازم در مواقع نیاز از آن‌ها صورت خواهد گرفت. ما متعهدانه این سرویس سلامت را ساخته‌ایم تا برای هرکس که در آلبرتا زندگی می‌کند قابل دسترسی و استفاده باشد.

علاوه بر این شهروندان می‌توانند با پرینت یک کارت زبان و ارائه آن به واحد بهداشت و سلامت محل زندگی خود درخواست مترجم و راهنما برای استفاده از این سرویس‌ها نیز بکنند.

به گفته AHS گسترده‌تر شدن اطلاعات ترجمه‌ شده این امکان را به کارکنان مراکز بهداشتی نیز خواهد داد تا به نحو بهتری به شهروندان آلبرتا خدمت‌رسانی کنند.

کارلوس هررا که متخصص بخش سلامت روان و اعتیاد است می‌گوید: چالش بخش سلامت پوشش دادن تمام شهروندان آلبرتا با خدمات بهداشتی درخور و مناسب است و این کار را می‌توان با برداشتن مانع بزرگی به نام زبان بهتر و راحت‌تر انجام داد. هدف خدمات درمانی و سلامت آلبرتا آن است که سرویس‌های خود را به زبان‌های گوناگون ارائه کند تا شهروندان استان با فرهنگ‌ها و نژادهای گوناگون بتوانند نیازهای موردنیاز خود را به زبان مادری خویش در مواقع لزوم دریافت کنند.

در سال گذشته AHS 1.2 میلیون دقیقه خدمات ترجمه تلفنی را به 81 زبان گوناگون به بیمارانی از سرتاسر آلبرتا ارائه داده که رقم بسیار زیادی است و این امید وجود دارد با افزوده شدن زبان‌های جدید این نیاز شهروندان تا حد زیادی مرتفع گردد.

منبع: Daily Hive