Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

چرا عشق پديده‌اى قدرتمند است؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

انسان‌ها ذاتاً موجوداتی اجتماعی هستند. حال یک روانشناس کانادایی در این باره می‌گوید که دلبستگی و نزدیکی ما انسان‌ها، پدیده‌ای است که ارزش تحلیل و مطالعه دارد.

دکتر روتم رگ (Rotem Regev) که در زمینه روانشناسی در ونکوور فعالیت می‌کند درباره عشق می‌گوید که این پدیده، برای انسان‌ها همچون قدرتی ماورایی است و وجود آن در زندگی باعث بالا رفتن کیفیت و بالا رفتن سطح سلامتی افراد می‌شود.

او می‌گوید که عشق، یکی از غرایز اولیه انسان‌ها در زندگی است و به خاطر آن است که هر کسی در زندگی در پی رابطه‌ای نزدیک با شخصی دلپذیر است و به همین خاطر ما انسان‌ها در طول زندگی، همیشه به دنبال عشق هستیم.

او به مناسبت روز ولنتاین سمیناری با عنوان قدرت عشق در بریتیش کلمبیا در انجمن تخصصی سلامت روان، برگزار خواهد کرد. از نظر او عشق، باعث تحول جامعه است و انگیزه‌ای بین انسان‌ها برای همکاری و ارتباط بیشتر می‌باشد.

او همچنین در بررسی‌هایش به این نکته دست یافته که احساس نزدیکی با دیگران در زندگی افراد می‌تواند موجب سلامت بدن و علی‌الخصوص در زمینه فشار خون، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کمتر شدن مشکلات جسمانی همچون سکته قلبی شود.

او می‌گوید که برای یک انسان، هیچ جایگزینی برای احساس این که کسی صدای مرا می‌شنود و به من اهمیت می‌دهد، وجود ندارد.

نکاتی برای پرورش عشق

دکتر رگ می‌گوید که روابط نزدیک، مزایای بسیاری برای بهداشت روانی افراد دارد.

در قدم ابتدا دکتر رگ پیشنهاد می‌دهد که در ارتباط عاشقانه زوج‌ها، لحظه را دریابند! او می‌گوید که یک زوج باید دست از کنجکاوی و داوری کردن یکدیگر برداشته و در اکنون زندگی کنند.

او می‌گوید که هنگامی که ما ماسک‌های خود را بر می‌داریم و خود واقعی‌مان را به طرف احساسی‌مان نشان می‌دهیم، امکان به وجود آمدن ارتباط بهتر و بیشتری می‌شود پس، از این نترسید که با نشان دادن خود واقعیتان در رابطه، آسیب ببینید.

دکتر رگ ٣ فاکتور مهم برای اولین ملاقات و برقراری ارتباط بیان می‌کند، این ٣ فاکتور اساسی عبارت‌اند از:

در دسترس باشید: او توصیه می‌کند که زمانی را به خود و عشقتان اختصاص دهید و از لحاظ جسمی و عاطفی، از او قدردانی کنید.

پاسخگوی نیازهای خود باشید: به نیازهای شخصی خود توجه کنید و اجازه دهید که آنها دیده و شنیده شوند.

حضور فیزیکی داشته باشید: تلفن همراه خود را پایین بیاورید و در چشمان عشق خود نگاه کنید و اینگونه به او نشان دهید که واقعی هستید.

دکتر رگ در انتها می‌گوید که ما قبلاً می‌گفتیم که عشق یک راز است اما حالا به نظر می‌رسد که تک‌به‌تک ابعاد آن در حال شناسایی هستند.

منبع: dailyhive