Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

تایید پنجمین مورد ابتلا به کرونا در بریتیش کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در ادامه اخبار مربوط به کرونا، طبق اعلام مسئولین رسمی به نظر می‌رسد که نفر پنجمی هم در بریتیش کلمبیا به این ویروس مبتلا است.

دکتر بانی هِنری، افسر بهداشت منطقه، می‌گوید این خانم که در دهه سوم زندگی‌اش به سر می‌برد، در منطقهٔ داخلی بریتیش کلمبیا زندگی می‌کند و هفتهٔ قبل از شانگهای به فرودگاه بین‌المللی ونکوور آمده و سپس با خودرو به خانه برگشته است.

خانم هِنری —احتمالا برای پرهیز از آشفتگی عمومی— شماره پرواز بازگشت این خانم را اعلام نکرده ولی می‌گوید مسئولین در تلاش برای تماس با افرادی‌اند که در هواپیما در سه ردیف نزدیک او بوده‌اند.

خانم هنری می‌گوید: «این خانم در طول کل سفر ماسک به صورت داشته» و پس از رسیدن به خانه، مسئولانه خودش را ایزوله کرده و مراقب شواهد بیماری بوده است.

این خانم ۱۱ فوریه برای کرونا آزمایش شده و ۱۳ فوریه جواب آزمایشش مثبت از کار در آمده است. برای تایید نهایی این جواب، نمونه‌های دریافتی به آزمایشگاه ملی در وینیپگ ارسال شده‌اند.

خانم هِنری می‌گوید: «ما از افرادی که در بازگشت از چین مراقبت‌های ویژه انجام می‌دهند و توصیه‌های ما را جدی می‌گیرند، تشکر می‌کنیم.» به گفته او، تماس مردم با اداره بهداشت نشان از اعتماد آنها به این سازمان دارد.

تا این زمان، ۵۰۰ نفر در بریتیش کلمبیا برای ویروس کرونا مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

خانم هِنری می‌گوید که اولین مورد تایید شدهٔ ابتلا به کرونا در بی.سی مردی چهل و چند ساله است که به دلایل شغلی همیشه به چین پرواز می‌کرده. خوشبختانه این فرد بهبود یافته و در نمونه خون جدیدی که از او گرفته‌اند، دیگر نشانه‌ای از این ویروس نیست.

هنوز سه نفر دیگر در منطقهٔ ساحلی ونکوور با ویروس کرونا درگیرند، که البته همگی اعضای یک خانواده‌اند. همچنین سه مورد نیز در اونتاریو داریم: یک زن و شوهر و یک دانشجوی Western University.

طبق آمارهای سازمان جهانی بهداشت، ویروس جدید کرونا تا این لحظه ۴۹,۰۰۰ نفر را مبتلا کرده و بیش از ۱,۳۰۰ نفر را کشته است، که البته بیشتر آنها در چین هستند.

منبع: Daily Hive