Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

به زودی مشترکین نتفلیکس در بریتیش کلمبیا، مالیات پرداخت خواهند کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به زودی مشترکین نتفلیکس، مالیات پرداخت خواهند کرد

به زودی در بریتیش کلمبیا، کسانی که مشترک شبکه نتفلیکس هستند، هزینه بیشتری برای دیدن برنامه‌های این شبکه تلویزیونی خواهند پرداخت. این خبر در پی تصمیم دولت کانادا برای دریافت مالیات بر استفاده و فروش خدمات پولی (PTS ) اعلام شد.
به همین خاطر، از تاریخ 1 جولای 2020، علاوه بر شبکه نتفلیکس، برخی از دیگر شبکه‌های محبوب و پر بیننده‌ای همچون؛ Apple TV, Disney+ AmazomPrime, Crave TV, YouTube Premium، Spotify و Google Music شامل برنامه پرداخت مالیات خواهند شد.

استان بریتیش کلمبیا در حالی قرار است به این طیف گسترده بپیوندد که شرکت‌هایی هم که در این استان فعالیت می‌کنند و سالانه بالای 10 هزار دلار درآمد دارند نیز باید برای پرداخت مالیات ثبت‌نام کنند. در این اعلان آمده است که تمامی فروشندگان کالا و نرم‌افزار ساکن بریتیش کلمبیا که درآمدی بالاتر از آنچه گفتیم دارند باید خود را برای پرداخت مالیات معرفی نمایند.

این سیاست، خط‌مشی جدید دولت برای اخذ مالیات در سال جدید برای تأمین بودجه استان، مخصوصاً از طریق مشاغل مرتبط با دنیای دیجیتال است.

این مالیات در سال 2021 هم با شروع سال مالی مجدداً دریافت خواهد شد.

مسئولین بریتیش کلمبیا در این باره می‌گویند که از سال 1984 به این سو، مالیات جدیدی برای مشاغل مختلف تعریف نشده بوده ولی هم اکنون دنیا عوض شده و مردم تمایل زیادی به استفاده از خدمات و خرید کالا به صورت آنلاین دارند و به همین خاطر، مالیات‌های جدیدی را جایگزین کرده‌ایم.

وزارت دارایی در این باره می‌گوید که: شفافیت ما، درستی سیستم مالیات ما را اثبات خواهد کرد.

همچنین این وزارت می‌گوید که ایالت‌های دیگری همچون کبک نیز قبل‌تر از ما چنین مالیات‌هایی را بر روی خدمات دیجیتالی خود وضع کرده‌اند و البته کانادا تنها کشوری نیست که این کار را کرده بلکه در ایالت متحده آمریکا و در ایالت‌هایی همچون واشنگتن، پنسیلوانیا، آیووا، فلوریدا و کارولینای شمالی این طرح را اجرا کرده است. اما با این حال شیوه اعمال در هر حوزه قضایی متفاوت است.

همچنین باید بدانید که شرکت‌هایی همچون CraveTV و یا Amazon Prime شرکت‌هایی هستند که از قبل مالیات فروششان را پرداخت می‌کنند.

در انتها بر این تأکید شده است که برای تمامی شرکت‌هایی که در بریتیش کلمبیا مشمول مالیات هستند، جنبه انصاف به‌جا آورده خواهد شد.

منبع: dailyhive