Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

مغز یک انسان در مرز کانادا و ایالات‌متحده در گمرک توقیف شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هشدار! ممکن است که تصاویر این مطلب برای شما مناسب نباشند.

مردم در روز ولنتاین، می‌گویند که به نشانه جاودانگی عشقشان، قلب خود را به معشوق یا معشوقه خود هدیه می‌دهند اما این بار در گمرک ایالت متحده آمریکا، بسته‌ای توقیف شده است که از کانادا فرستاده شده و بسیار کمتر از چیزی که فکرش را می‌کنید عاشقانه است؛ مغز انسان!

طبق اطلاعات منتشر شده توسط سازمان گمرک و حفاظت از مرزهای ایالت متحده موسوم به CBP، در 14 فوریه سال جاری در گذرگاه مرزی بندر هورون، افسران CBP مشغول گشت زنی بوده‌اند که بعد از عبور از پل آبی به یک قایق موتوری با پرچم کشور کانادا برخورد می‌کنند.

پس از  بازرسی، بسته‌هایی که همراه این قایق موتوری بوده توسط مأموران به CBP Wisconsin فرستاده شدند.
پس از بررسی‌ها و زمانی که مأموران CBP بسته را باز کردند، در یک محفظه شیشه‌ای، یک اندام انسانی خشک شده یعنی مغز یک انسان را کشف کردند. مأموران در بررسی‌های خود متوجه شدند که این بسته عجیب قرار بوده تا به کنوشا در Wisconsin  فرستاده شود.

مدیر منطقه بندری هورون درباره این بسته گفته است که: افرادی که به دنبال وارد کردن محموله‌هایی حاوی اعضای بدن انسان به صورت اندام زنده و یا خشک شده هستند باید این را بدانند که نه تنها مأموران گمرک بلکه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها با آن ها مبارزه خواهد کرد. آن ها باید بدانند که هر موردی دارای یک برنامه مشخص و مدون برای واردات است که باید حتماً رعایت شود.

با توجه به این که خون و سایر مایعات می‌توانند از بسته‌بندی نشت کنند، به صورت کلی برای سلامت هر انسانی خطرناک هستند. به همین خاطر مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا می‌گوید که اقدامات جدی در برابر این پدیده به عمل خواهد آورد و برای هر

انتقال اعضا و جوارح انسانی به صورت تازه و یا مومیایی شده باید مجوزهای CDC اخذ گردد.

البته درباره قطعات استخوانی، موی انسان، دندان‌ها، ناخن‌های دست و پا و در کل اندام‌هایی که بدون خون و بافت زنده هستند، استثنائاتی وجود دارد.

منبع: dailyhive