Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

ادامه اعتراضات خط‌لوله و لغو برنامه حرکت قطارها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ادامه تظاهرات در هفته گذشته موجب انسداد خطوط اصلی و استراتژیک راه‌آهن CN Rail و لغو بیش از 400 سفر این شرکت شد. همین موضوع موجب شد تا مسئولان CN Rail این هفته اعلام کنند که 450 نفر از نیروهای خود را به صورت موقت اخراج خواهند کرد.

یکی از سخنگویان شرکت CN با ارسال ایمیلی به دیلی‌هایو گفت: ما تصمیم گرفته‌ایم با توقف فعالیت‌های ناحیه Eastern Canadian خود اقدامی مسئولانه داشته باشیم و به این ترتیب امنیت کارکنان خود و تظاهرکنندگان را تامین کنیم.

بر اساس مفاد توافقنامه جمعی این شرکت تعدادی اطلاعیه‌ به برخی از کارکنان شاغل در خطوط Eastern Canada شرکت CN در ترمینال‌های Eastern Passage، Moncton، Chany و مونتریال ارسال شده است.

این سخنگو گفت: تاثیر چنین وضعیتی بر اقتصاد و فعالیت شرکت‌های راه‌آهن کشور تاسف‌بار است. از طرفی این تظاهرات به هیچ عنوان با فعالیت‌های شرکت CN ارتباطی ندارد و ما نمی‌توانیم به هیچ وجه تاثیری بر آن‌ها بگذاریم. تعلیق فعالیت‌های ما اقدامی پیشگیرانه و روش‌مند است تا اطمینان کافی حاصل شود که شرایط ما برای از سرگیری فعالیت‌هایمان، پس از پایان اقدامات غیرقانونی تظاهرکنندگان برای بستن مسیرهای راه‌آهن، مناسب است.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که شرکت VIA Rail هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد ارائه خدمات خود در سرتاسر کانادا را متوقف کند. این اقدام VIA Rail در حمایت و همبستگی با تظاهرکنندگان بومی Wet’suwer’en انجام شد.

با اینحال این شرکت هفته جاری اعلام کرد که سفر قطارهای مسافربری خود بین شهرهای کبک، مونتریال و اتاوا را به صورت موقف از سر خواهد گرفت.

از صبح پنجشنبه تنها قطارهایی که در کل مسیر مابین شهرهای کبک و اتاوا سفر می‌گردند مجددا آغاز به کار کردند.

طبق اعلام شرکت VIA Rail برای آن‌که این تغییرات به بهترین نحو انجام شوند تمامی سفرهای رزرو شده برای سفرهای مذکور همچنان اعتبار خواهند داشت.

در حال حاضر تمام سفرهای ارائه شده از طرف VIA Rail به جز Sudbury-White River (CPRail) و Churchill-The Pas (Hudson Bay Railway) تا اطلاع بعدی لغو شده‌اند.

در اطلاعیه‌ای که از طرف شرکت VIA Rail منتشر گشته اینطور آمده که آن‌ها مستقیما با مسافرانی که سفر رزرو شده خود را به دلیل اتفاقات اخیر از دست داده‌اند تماس گرفته‌ و درباره آخرین تحولات به آن‌ها اطلاع داده‌اند.

VIA Rail می‌گوید همچنان امیدوار است تا شرایط کنونی به زودی پایان یابد و همزمان تمام طرف‌های مسئول در به وجود آمدن وضعیت کنونی را تشویق می‌کند تا برای دستیابی به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز تلاش کنند.

روز گذشته نخست‌وزیر جاستین ترودو با گروه Incident Response ملاقاتی داشت تا برنامه‌های دولت کانادا را برای حل هرچه سریع‌تر این اختلافات به آن‌ها توضیح دهد.

منبع: Daily Hive