Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

آمار جدید مبتلایان به کروناویروس در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به تازگی نتایج آزمایشات کروناویروس 3 نفر دیگر در آلبرتا مثبت اعلام شد.

مسئولین آلبرتا گزارش داده اند که هم اکنون 7 نفر در این استان مبتلا به کرونا شده اند. همچنین ابتلا 1 نفر یگر در ادمونتون و 2 مورد دیگر در کلگری تا 9 مارس نیز اعلام شده است.

رئیس سازمان بهداشت پزشکی آلبرتا دکتر Deena Hinshaw در اینباره نیز گفت: بیماری این افراد را در پی آزمایشات پزشکی و اقدامات بهداشتی گسترده ای که برای تشخیص زودهنگام مبتلایان COVID-19 در بین شهروندان آلبرتایی انجام دادیم، متوجه شده ایم و این اطمینان خاطر را به همه می دهیم که همه چیز تحت کنترل است و تمامی اقدامات لازم برای سلامت شهروندان آلبرتا را انجام خواهیم داد.

این خبر تنها اندکی پس از اعلام اولین مرگ ناشی از کروناویروس در کانادا اعلام شد. این بیمار، مردی 80 ساله و ساکن بریتیش کلمبیا بود.

از این 3 نفر جدیدی که در آلبرتا احتمالا مبتلا به کرونا ویروس هستند، یکی از آن ها ارتباط نزدیکی با شخصی داشته که قبل تر از او به کرونا مبتلا شده بوده است. یکی از دیگر بیماران هم زنی 50 ساله است و سالکن کلگری است و بین تاریخ های 11 فوریه تا 4 مارس، سوار بر کشتی مسافربری MS Braemar شده بوده است.

فرد جدیدی هم که در ادمونتون به کرونا مبتلا شده، خانمی 70 ساله است که به تازگی از سفر با Grand Cruise بازگشته است.

مورد دیگری که در کانادا به کرونا مبتلا شده، مردی 30 ساله و ساکن کلگری است که ارتباط نزدیکی با یکی از بیمارانی که قبلا به این ویروس مبتلا شده بوده، داشته است. همچنین او چندی پیش به اوکراین، هلند و ترکیه نیز سفر کرده است.

با این که خطر شیوع گسترده کرونا در آلبرتا کم است اما با این حال مسئولین بهداشت این استان به شهروندان خود تاکید می کنند که ضمن رعایت بهداشت، حتما دست های خود را حداقل 20 ثانیه با آب گرم و صابون بشویند.

همچنین از افرادی که با بیماران مبتلا به کرونا در ارتباط بوده اند خواسته شده است که حتی در صورت ندیدن علائم بیماری در خود، 14 روز خود را در خانه قرنطینه کنند.

منبع: dailyhive