Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

راهنمای دولت آلبرتا درباره قرنطینه خودخواسته

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

درحالی که هنوز در فصل سرماخوردگی هستیم تعداد موارد مبتلایان به COVID-19 در استان آلبرتا نیز رو به افزایش است. عطش مردم برای تهیه محصولات بهداشتی و ضدعفونی‌کننده به حدی بالا رفته که این روزها یک عدد دستمال توالت نیز بسیار باارزش شده است. در این نوشتار نویسنده تلاش کرده تا بر اساس تعاریف مسئولان آلبرتایی نکاتی را درباره قرنطینه خودخواسته ارائه دهد.

بر اساس راهنمای Self-Isolation که دولت استانی آن را تهیه کرده از اهالی آلبرتا خواسته شده تا در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری ازجمله علائم بیماری COVID-19 که کروناویروس جدید نیز نامیده می‌شود، بر اساس دستورات راهنمای مربوطه عمل کنند.

با اینحال این راهنمایی‌ها تنها محدود به بیماری COVID-19 نمی‌شوند و کسانی که به بیماری آنفولانزا یا حتی سرماخوردگی نیز مبتلا شده‌اند باید با رعایت این نکات از ابتلای دیگران جلوگیری کنند.

طبق این فایل راهنما در صورتی که شما با یک فرد بیمار در تماس بوده‌اید باید خود را قرنطینه کنید. این اقدام حتی در صورت مشاهده نشدن علائم بیماری نیز ضروری است.

کمون یا نهفتگی به دورانی از بیماری گفته می‌شود که فرد با وجود مبتلا شدن هیچگونه علائمی از بیماری ندارد. در دوران کمون شخص مبتلا شده با وجود نداشتن علائم قادر همچنان قادر است آن را به دیگران انتقال داده و تعداد بیشتری را بیمار کند.

دوره نهفتگی بیماری COVID-19 بین 2 تا 14 روز به طول می‌انجامد. به این ترتیب در صورت داشتن تماس با افراد مبتلا باید حداقل دو هفته را در قرنطینه خودخواسته بگذرانید تا از انتشار بیشتر بیماری جلوگیری شود.

براساس گفته‌های این برگه در صورتی که پس از گذشت این مدت همچنان نشانی از بیماری در خود نداشته باشید ویروس به بدن شما منتقل نشده است.

به گفته مقامات استانی آلبرتا کسانی که در قرنطینه خودخواسته حضور دارند باید از هرگونه رفت‌وآمد و ارتباط با دیگران جلوگیری کنند. این ممنوعیت شامل رفتن به محل کار، مدرسه، رویدادهای ورزشی، گردهمایی‌های گروهی، تجمعات مذهبی، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و بطور کلی هرجایی خارج از خانه می‌شود.

با اینحال این کاهش ارتباط با دیگران بدان معنی نیست که نتوانید دوستان، اعضای خانواده و یا پیک خرید خود را ملاقات کنید و این موارد در صورت رعایت نکات بهداشتی ایراد نخواهند داشت.

اگر مجبور به خروج از خانه شده‌اید (بنا به دلایل اضطراری مانند تهیه داروهای ضروری) توصیه می‌شود در فضاهای خارجی و داخلی حتما ماسک جراحی به صورت داشته باشید.

راهنمای مذکور بر این نکته نیز تاکید دارد که بهترین راه برای جلوگیری از انتشار این عفونت شستن مداوم دست‌ها (برای حداقل 20 ثانیه با صابون و آب گرم) است. از لمس صورت خود خودداری کنید و در هنگام سرفه یا عطسه مقابل دهان خود را حتما بپوشانید. همچنین حتما از ظروف شخصی (بشقاب‌ها، لیوان‌ها و غیره) استفاده کنید و آن‌ها را در جای مشخص و به دور از سایر ظروف قرار دهید. تا جای ممکن از دوستان خود و پیک‌های خرید بخواهید تا لوازم موردنیاز را برای شما خریداری کنند.

تا تاریخ 10 مارس در استان آلبرتا چهار ابتلا به COVID-19 شناسایی شده است.

بر اساس اطلاعات منتظر شده توسط اداره بهداشت و سلامت آلبرتا در فصل 2019/2020 تعداد 7،173 مورد ابتلا به آنفولانزای فصای در آلبرتا تایید شده و تا تاریخ 5 مارس 34 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

نرخ مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به آنفولانزای فصلی 1 در هر 1،000 مورد اتبلا است. این نرخ برای بیماری COVID-19 حدود یک تا دو مورد در هر 100  بیمار مبتلا گزارش شده است. خطر این بیماری‌ها برای نوزادان، سالمندان و افرادی که دارای نقص سیستم ایمنی هستند به مراتب بیشتر است.

واکسن ویروس آنفولانزا برای تمام شهروندان آلبرتا که بیش از پنج سال سن داشته باشند به صورت رایگان قابل تهیه است. این واکسن را می‌توانید از تمام کلینیک‌های AHS، داروخانه‌ها یا مراکز پزشکی در سطح استان تهیه کنید. انجام تمام مراحل برای دریافت واکسن آنفولانزای فصلی تنها حدود نیم ساعت از شما زمان خواهد گرفت.

منبع: Daily Hive