Tuesday, April 23, 2024
17.1 C
Calgary

ابتلای یک کودک به کرونا در کلگری و تعطیلی مرکز نگهداریِ کودکان در داون‌تاون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پس از آنکه آزمایش اولیهٔ کرونای یک کودک مثبت اعلام شد، یک مرکز نگهداری از کودکان در داون‌تاونِ کلگری موقتا تعطیل شد.

خانم ارین ریس از سخنگویان Suncor تایید کرده که یکی از کودکان حاضر در مرکز نگهداری و یادگیری کودکان (PPCCLearningCenter) متعلق به این کمپانیِ انرژی، مورد مشکوک به کرونا تشخیص داده شده است. این مرکز در داخل ساختمان مرکزی Suncor قرار دارد.

این تشخیص عصر ۱۱ مارس انجام شده و از آن زمان تا ۲۳ مارس این مرکز تعطیل شده است.

طبق توصیه دکتر دینا هین‌شاو، رییس اداره بهداشت آلبرتا، خانواده‌های کودکان حاضر در این مرکز تا ۲۰ مارس به قرنطینه خانگی رفته‌اند.

خانم ریس می‌گوید: «این مورد یک مثال از فواید رعایت رَویه‌های توصیه شده است. این کودک حال خوبی نداشت و خانواده‌اش تصمیم گرفتند او را به مرکز نگهداری نیاورند، سپس مشاوره و کمک پزشکی دریافت کردند و آزمایش اولیه انجام شد، که با اعلام نتیجه آن ما بی‌درنگ مرکز را بستیم.»

«از آن زمان با آنها در تماس هستیم و اداره خدمات درمانی آلبرتا هم وضعیت را زیر نظر دارد، طبق توصیه‌ها افرادی که مبتلا شده‌اند باید خودشان را قرنطینه کنند.»

این مورد درست در همان روزی کشف شد که اداره بهداشت آلبرتا خبر از پیدا شدن پنج مورد جدید COVID-19 در استان داد. البته معلوم نیست این کودک هم در بین آنها بوده یا خیر.

در بیانیهٔ اداره بهداشت اشاره شده بود که هر ۱۹ مبتلای استان آلبرتا در سفر به کروناویروس دچار شده‌اند و غیر از یک نفر که در بیمارستان رو به بهبود است، همگی در خانه‌های خود قرنطینه‌اند.

کودک موردبحث یکی از اولین موارد ابتلای کودکان به کرونا در کانادا ست. تا ۱۱ مارس مجموعا ۱۰۳ نفر به این ویروس دچار شده بودند. آقای جاستین ترودو هم بعد از مثبت اعلام شدن تست همسرش که به تازگی از سفری به لندن برگشته بود، در قرنطینه به سر می‌برد.

منبع: Daily Hive