Tuesday, April 16, 2024
0.4 C
Calgary

شناسایی چهار مورد جدید ابتلا به کروناویروس در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پس تایید ابتلای چهار مورد جدید به COVID-19 در آلبرتا، مسئولان این استان از تصمیم‌گیرندگان خواسته‌اند تا هرگونه رویداد با بیش از 250 شرکت‌کننده را لغو کنند.

علاوه بر این مقامات استانی اقدامات جدید دیگری همچون لغو رویدادهایی با بیش از 50 نفر، در صورتی که احتمال حضور شرکت‌کنندگان بین‌المللی، افراد مهم، سالمندان یا گروه‌های پرخطر در آن‌ها می‌رود، را داده‌اند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده این محدودیت‌ها شامل عبادتگاه‌ها، فروشگاه‌ها، مراکز خرید و فرودگاه‌ها نمی‌شود.

دکتر دینا هینشاو مدیر ارشد پزشکی اداره بهداشت آلبرتا در اینباره گفت: ما هرکاری که در توانمان باشد انجام می‌دهیم تا از شیوع بیشتر COVID-19 در استان جلوگیری کنیم. سرعت انتشار این ویروس بسیار بالا بوده و در حال حاضر به یک تهدید بین‌المللی تبدیل شده است. ما این تصمیمات جدید را با هدف کاهش دادن سرعت انتشار و محدود کردن خطرات ناشی از ویروس در هفته‌های آتی گرفته‌ایم. محافظت از سلامتی و جان شهروندان آلبرتا همیشه اولویت اصلی ما بوده و این‌گونه نیز خواهد بود.

این اقدامات پس از آن اجرا شدند که چهار مورد جدید از ابتلای شهروندان استان به کروناویروس تایید شد. این چهار مورد جدید همگی در شهر کلگری شناسایی شده‌اند.

یکی از مبتلایان کودکی دوساله است که نتیجه آزمایش او پس از بازگشت از تعطیلات در فلوریدای آمریکا مثبت اعلام شد.

این کودک از تاریخ 2 تا 6 مارس در یک مرکز مراقب روزانه کودکان حضور داشته است. ارین ریس سخنگوی ساختمان Suncore Energy Centre که مرکز مراقبت از کو.دکان Pump-kin Patch، محل حضور کودک مبتلا، در آن قرار دارد به دیلی‌هایو گفته که در تاریخ 11 مارس و پس از تایید ابتلای این کودک ساختمان بسته شده است.

او در ادامه افزود: موضوع از این قرار است که ابتدا این کودک احساس مریضی می‌کند، پس از آن به مرکز مراقبتی نمی‌آید، آن‌ها به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، آزمایش می‌دهند و بلافاصله پس از آن‌که در عصر روز سه‌شنبه نتیجه ابتلای کودک به کروناویروس تایید شد مرکز مراقبتی تعطیل می‌شود.

به توصیه دکتر هینشاو خانواده سایر کودکان حاضر در این مرکز نیز تا تاریخ 20 مارس در قرنطینه خانگی خواهند ماند.

بر اساس گزارش منتشر شده کودک مبتلا در شرایط خوبی به سر می‌برد و رو به بهبود است.

سه مورد جدید دیگر نیز همگی در ناحیه کلگری شناسایی شده‌ که یک زن حدود 30 ساله، یک مرد حدودا 50 ساله و یک زن حدودا 70 ساله هستند.

در حال حاضر از شهروندان آلبرتا خواسته شده تا از انجام هرگونه سفر به خارج از کشور بپرهیزند.

تایلر شاندرو وزیر بهداشت آلبرتا گفت: هفته‌های آتی برای مقابله ما با این ویروس و محافظت از شهروندان در مقابل ابتلا به COVID-19 بسیار حیاتی هستند. ما گام‌های بسیار مهمی پیش رو داریم که به هیچ عنوان نباید به اشتباه برداشته شوند. من از تمام شهروندان آلبرتایی و سازمان‌ها می‌خواهم تا با مسئولان بهداشت عمومی کاملا همکاری کرده و به توصیه‌های آن‌ها گوش دهند. همکاری شهروندان آلبرتایی با یکدیگر برای عبور از این مقطع مهم و حفظ سلامت همه ما بسیار حیاتی است.

همزمان با افزایش تعداد مبتلایان به کروناویروس در استان اداره خدمات بهداشتی آلبرتا از تمامی شهروندانی که در رویدادها و گردهمایی‌های بزرگ شرکت می‌کنند خواسته تا به طور دائم وضعیت سلامت و بروز علائم COVID-19 در خودشان را رصد کنند. به توصیه مسئولان بهداشتی در صورتی که احساس بیماری می‌کنید باید در خانه بمانید. علاوه بر این با توجه به اجرای محدودیت‌های جدید حتما پیش از حضور در رویدادهای برنامه‌ریزی شده از برگزاری آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

منبع: Daily Hive