Friday, April 26, 2024
2.7 C
Calgary

اپل، مکبوک ایر و آیپد پروی جدید را معرفی کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در میانه این همه خبر کرونایی، برای شما از تازه‌های فناوری می‌نویسیم.

هر چند اپل تمام فروشگاه‌های خود در خارج از چین را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده اما این باعث توقف تلاش‌هایش برای معرفی و فروش محصولات جدید در بحبوحه شیوع COVID-19 نشده است. این شرکت امریکایی دیروز دو محصول جدید را معرفی کرد: (۱) مکبوک ایر ۲۰۲۰ و (۲) آیپد پروی ۲۰۲۰ با کیبورد معلق جدید.

مکبوک ایر ۲۰۲۰: کیبورد جدید، ظرفیت بالاتر، قیمت کمتر

Apple new macbook air wallpaper screen 03182020

مکبوک ایر از سال‌ها پیش انتخاب اول برای قشر هدف اپل یعنی دانشجویان و کاربران عادی بوده است. یک لپتاپ سبک و چندکاره با قیمت مناسب.

اپل پارسال نسل جدید مکبوک ایر را معرفی کرد و امسال با چند تغییر راهش را ادامه می‌دهد. نخستین تغییر، افزایش ظرفیت پایه به ۲۵۶ گیگابایت (به همراه ۸ گیگابایت حافظه رم) است.

پردازشگر نسل ۱۰ اینتل در قلب این دستگاه قرار گرفته و اپل با حذف کیبورد حاشیه‌ساز butterfly دوباره روی به مکانیزم scissor آورده که بیش از یک دهه اعتبار دارد و انتظار می‌رود به دور از مشکلات butterfly تا سال‌ها بدون خراب شدن کار کند.

قیمت مدل پایهٔ این لپتاپ در کانادا ۱,۲۹۹ دلار است که برای شما یک نمایشگر رتینا، پردازشگر دو هسته‌ای Core i3 با سرعت ۱.۱ گیگاهرتز (توربو تا ۳.۲ گیگاهرتز)، گرافیک Intel Iris Plus، رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی را به ارمغان می‌آورد.

با پرداخت ۴۰۰ دلار اضافه می‌توانید پردازشگر ۴ هسته‌ای Core i5 و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی داشته باشید.

تمام مدل‌ها دارای حسگر اثرانگشت و تاچ‌پد شیشه‌ای حساس به فشار هستند و دو پورت USB-C روی آنها تعبیه شده است.

آیپد پروی ۲۰۲۰: صفحه کلید معلق، دوربین‌های پیشرفته و بیشتر

Apple new ipad pro keyboard 03182020

اما آیپد پروی ۲۰۲۰ هر چند از نظر ابعاد (۱۱ و ۱۲.۹ اینچی) با نسل قبلی مو نمی‌زند، اما بهبودهایی به خود دیده است.

تراشه A12Z قدرت پردازشیِ بالاتر از اکثر لپتاپ‌های بازار را به شما می‌دهد. در کنار آن دوربین‌های دوگانه با لنزهای Wide و Ultra-Wide را داریم که هر دو ۱۲ مگاپیکسلی هستند.

اما اپل برای بهبود قابلیت‌های تشخیص ۳-بعدی و واقعیت افزودهٔ سیستم دوربین، یک اسکنر لایدار (LiDAR) هم به این مجموعه اضافه کرده که سرعت برگشت نور از اشیای پیرامون (تا ۵ متر) را اندازه می‌گیرد و امکان پیاده‌سازی واقعیت افزوده را بهتر از قبل به کاربر می‌دهد.

Screen Shot 1398 12 29 at 4 30 35 PM

قیمت پایهٔ مدل‌های جدید از ۱۰۴۹ دلار برای ۱۱ اینچی و ۱۲۹۹ دلار برای مدل ۱۲.۹ اینچی شروع می‌شود که البته می‌توانید با افزایش حافظه و افزودن قابلیت سیم‌کارت، تا حداکثر ۲,۱۴۹ دلار برای بهترین مدل این تبلت هزینه کنید.

اپل برای این نسل از آیپد پرو (و البته نسل قبل) یک کیبورد حرفه‌ای جدید هم معرفی کرده که با آهنربا به بدنه وصل می‌شود و آیپد پرو را معلق در هوا نگه می‌دارد. شما می‌توانید زاویه نمایشگر را آزادانه تنظیم کنید.

Hero 2 gb9tk90paymy medium

در ضمن این کیبورد دارای تاچ‌پدی مشابه لپتاپ‌ها ست که به شما امکان می‌دهد قابلیتی شبیه ماوس را در iPadOS تجربه کنید. کلیدها دارای نور پس‌زمینه‌اند و در لولای کیبورد هم یک پورت USB-C برای شارژ مستقیم آن و خود آیپد پرو قرار دارد.

قیمت این کیبورد در کانادا برای مدل ۱۱ اینچی ۳۹۹ دلار و برای مدل ۱۲.۹ اینچی ۴۴۹ دلار است.

منبع: Cnet