Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

اخراج موقت بیش از ۵,۰۰۰ خدمه پرواز Air Canada به خاطر کرونا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Air Canada خبر از اخراج بیش از ۵,۰۰۰ کارمند خود در دوران شیوع COVID-19 داده است.

CUPE که اتحادیهٔ کارمندان در صنایع مختلفی از جمله حمل‌و‌نقل و خطوط هوایی است، نمایندگی خدمه پرواز در Air Canada را نیز بر عهده دارد، و می‌گوید که از شنیدن خبر اخراج ۱,۵۴۹ خدمه پرواز Air Canada Rouge و نیز اخراج ۳,۶۰۰ خدمه پرواز Air Canada بسیار ناراحت است.

رییس دفتر رسیدگی به امور Air Canada در CUPE می‌گوید: «این برههٔ بسیار چالش‌برانگیزی برای همه در بخش خدمات پرواز است، که شاید هرگز مشابه آن را نبینیم.»

«اعضای ما از روز اول در خط مقدم مقابله با این بحران بوده‌اند و از ابتدا یکی از سخت‌ترین دوران برای آنها بود. قلب ما همراه اعضایمان است، به خصوص آنهایی که حین انجام وظیفه مریض شده‌اند.»

اخراج بخشی از کارمندان درست بعد از آن اعلام می‌شود که Air Canada گفت بخشی از پروازهای خود را به خاطر کاهش تقاضای مسافرت هوایی و بسته شدن مرزها در جریان شیوع کروناویروس، تعطیل خواهد کرد.

به گفته CUPE این اخراج‌ها موقتی‌اند ولی انتظار می‌رود که حداقل تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۰ ادامه یابند. این اتحادیه می‌گوید که به بهبود شرایط امیدوار است و این افراد باید امیدوار به بازگشت به کار خود باشند.

در داخل کمپانی وضعیت این کارمندان اخراجی از «فعال» به «خارج از خدمت» (off duty) تغییر خواهد کرد و آنها قادر به دریافت بیمه اشتغال (Employment Insurance) خواهند بود.

CUPE بیش از ۱۰,۰۰۰ خدمه پرواز را در این دو خط هوایی نمایندگی می‌کند که تقریبا نیمی از آنها یک‌شبه بی‌کار شده‌اند.

منبع: Daily Hive