Saturday, April 27, 2024
2.4 C
Calgary

نرخ تزریق دوز جدید واکسن کرونا تنها 15 درصد است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در سال‌های نخست پاندمی کانادایی‌ها آمار بالای دریافت واکسن را ثبت کردند، اما به نظر می‌رسد تمایل شهروندان برای دریافت دوز جدید کاهش چشمگیر داشته است.

آمار فدرال نشان می‌دهد که تنها 15 درصد جمعیت پنج سال به بالای کشور تا تاریخ 3 دسامبر واکسن زده‌اند. البته این نرخ برای گروه‌های سنی بالاتر بیشتر است، اما بیش از نصف شهروندان بالغ و در معرض خطر تا اوایل دسامبر هیچ دوزی دریافت نکرده بودند.

این دوز برای ایجاد ایمنی در برابر سویه XBB.1.5 اومیکرون طراحی شده است تا جلوی انتشار بیشتر ویروس را بگیرد.

به گفته کارشناسان پزشکی سالمندان و دیگر افراد در خطر، در صورتی که دوزهای جدید را دریافت نکنند، بیش از دیگران در خطر هستند. کمتر از یک سوم جمعیت شصت‌ساله‌ کانادا واکسن جدید را دریافت کرده‌اند. همچنین حدود 44 درصد جمعیت هفتادساله‌ و 48 درصد جمعیت هشتادساله یا مسن‌تر آن را تزریق کرده‌اند.

عواملی مانند ادامه‌دار بودن پاندمی، انتشار اخبار نادرست و جدول زمانی پیچیده واکسیناسیون می‌توانند کانادایی‌ها را از دریافت واکسن منصرف کرده باشند.

داده‌ها نشان می‌دهند که ویروس SARS-CoV-2 همچنان به صورت گسترده در بیشتر نقاط کانادا در حال انتشار است و هر هفته صدها شهروند را روانه بیمارستان می‌کند. در حال حاضر سالمندان همچنان بیشترین نرخ بستری در بیمارستان و بخش‌های مراقبت‌های ویژه را به خود اختصاص داده‌اند.

اخیرا سازمان بهداشت جهانی از ظهور یک گونه جدید کرونا به نام JN.1 خبر داده که از زیرشاخه‌های اومیکرون است و به سرعت در حال انتشار در نقاط مختلف دنیا می‌باشد. به گفته WHO آخرین دوز واکسن می‌تواند سالمندان را در برابر این سویه جدید نیز ایمن کند. به همین دلیل تزریق هرچه بیشتر آن در میان جمعیت کانادا اهمیت بسیار زیادی دارد.

منبع: CBC