Friday, April 26, 2024
4.8 C
Calgary

کانادا ورزشکارانش را به المپیک 2020 توکیو اعزام نخواهد کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کمیته ملی المپیک کانادا موسوم به COC و کمیته ملی پارا المپیک کانادا که آن را به اختصار CPC می نامند، با اعلام حمایت از کمیته های ورزشی در بیانیه ای مشترک با دولت و سازمان ملی ورزش این کشور اعلام کردند که ورزشکاران خود را برای شرکت در المپیک 2020 توکیو اعزام نخواهند کرد.

در این بیانیه آمده است که: این کار تنها برای حفظ سلامت ورزشکاران نیست بلکه تصمیمی برای حفظ سلامت عمومی است. با توجه به آگاهی از خطر ابتلا به بیماریCOVID-19، باید بگوییم که این مسابقات برای ورزشکاران ما عاری از خطر نیست و این ممکن است که سلامتی و ایمنی هم ورزشکاران و هم خانواده آن ها و یا حتی در ابعادی بزرگ تر، جامعه کانادا را در معرض خطری بزرگ قرار دهد. شرکت در این مسابقات بر خلاف توصیه های بهداشتی است و ما کانادایی ها برای پیروی درست از دستورالعمل ها؛ در این مسابقات شرکت نخواهیم کرد.

علاوه بر کانادایی ها، کمیته بین المللی المپیک(IOC)، کمیته بین المللی پارا المپیک(IPC) و سازمان بهداشت جهانی(WHO) نیز نگرانی خود را در مورد بازی های المپیک توکیو و کروناویروس اعلام کرده و خواستار تعویق 1 ساله این بازی ها شده اند. قرار است تا توکیو از 24 جولای تا 9 آگوست میزبان این دوره از بازی های المپیک باشد.

کمیته ملی المپیک کانادا در بیانیه خود همچنین آورده است که: ما نه تنها برای حفظ سلامت ورزشکاران خود بلکه برای تمامی ورزشکارانی که از طرف دیگر ملت ها قرار است تا در این رویداد شرکت کنند، نگران هستیم. ما امرزوه از لحاظ بهداشتی در بحرانی جهانی هستیم که مسئله ای بسیار مهم تر از شرکت و یا برگزاری یک رویداد ورزشی است.

یوفا هم چندی پیش اعلام کرد که تصمیم دارد که فینال مسابقات یورو 2020 را در سال 2021 برگزار نماید.

و اما رئیس کمیته بین المللی المپیک، Thomas Bachدر اینباره می گوید که ما دچار معضلی بزرگ هستیم و لغو تمامی بازی ها فعلا در دستور کار ما قرار نگرفته است. او می گوید که عدم برگزاری این تورنمنت بزرگ ورزشی به معنای از بین رفتن رویای11 هزار ورزشکار المپیکی و پارا المپیکی و دیگر دست اندرکاران همچون مربیان و پزشکان خواهد بود.

در طول تاریخ هیچگاه برگزاری المپیک تحت تاثیر مسائل جاری در جهان نبود و تنها در سال 1916 برای جهانگ جهانی اول و در سال های 1940 و 1944 به خاطر جنگ جهانی دوم برگزاری این مسابقات لعو شده بوده است.

قبل از اين تنها زمانى که کانادا تصمیم گرفت تا ورزشکارانش را به این مسابقات اعزام نکند، المپیک 1980 مسکو و به خاطر تحریم های وضع شده در دوران جنگ سرد بود.

منبع: dailyhive