Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

مروری بر برنامه های حمایتی مالی استان های مختلف کانادا در زمان بحران کروناویروس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مشاغل زیادی تعطیل و افراد بسیاری شغل خود را از دست داده اند. اقتصاد همینطور در حال لطمه خوردن است و مردم در وسط کارزار مبارزه با ویروسی به نام کرونا هستند. با این که این توصیفات تنها گوشه ای از واقعیت های جاری امروز هستند اما زندگی ادامه دارد و در جریان است. به همین خاطر، دولت های فدرال و مسئولین استان های مختلف کانادا در حال ارائه کمک های مالی و حمایتی به شهروندان خود در این برهه حساس هستند.

با این حال با یک بررسی کوچک می توانیم اینطور بگوییم که برخی استان ها نسبت به دیگر همتایان خود با شهروندانشان، سخاوتمندانه تر برخورد می کنند.

امروز می خواهیم تا برنامه های حمایت مالی استان های مختلف رو بررسی کنیم. معیار ما مقدار پولی است که شهروندان می توانند هفتگی از دولت در کنار تسهیلاتی همچون عقب انداختن سر رسید پرداخت اقساط وام ها و یا مالیات؛ دریافت نمایند.

مثلا آلبرتا قصد پرداخت مقرری هزار دلاری به شهروندان خود دارد و بریتیش کلمبیا هم یک برنامه اقتصادی برای حمایت از مردم و مشاغل را ارائه کرده است.

اما دولت کانادا در این میان یک بسته بزرگ حمایتی برای اقشار آسیب دیده از کرونا را در نظر گرفته که بر اساس آن ترودو متعهد می شود تا به مدت 4 ماه، 2 هزار دلار برای شهروندانی که مبتلا با بیماری شده و یا شغل خود را از دست داده اند، پرداخت نماید.

ترودو در اینباره می گوید که: تمامی افراد تحت پوشش کسانی هستند که یا شغل خود را از دست داده اند و یا بیمار شده اند. همچنین کسانی که قرنطینه هستند همچون والدینی که فرزندان خردسال دارند و یا از ساامندان نگهداری می کنند نیز مشمول دریافت این مقرری می باشند.

البته کارکنانی که هنوز مشغول به کارند ولی به خاطر اختلالات پیش آمده به خاطر کرونا حقوقی دریافت نمی کنند نیز شامل دریافت CERB یا همان مقرری ماهانه اضطراری کانادایی ها می باشند. این کار کمک می کند تا در این دوره سخت، کسب و کارها بتوانند کارمندان خود را حفظ کرده و پس از گذر از بحران مجددا بر سر کارهای همیشگی خود باز گردند. تنها کافیست که افراد واجد شرایط، تقاضا داده و 10 روز بعد بودجه خود را دریافت کنند.

در بریتیش کلمبیا هم بودجه 5 میلیارد دلاری برای کمک به مردم و حمایت از کسب و کارها در نظر گرفته شده است. بر اساس دیگر مفاد این برنامه حمایتی، کسانی که زندگی و معیشتشان به هر نحوی درگیر با کرونا شده و از آن لطمه خورده، می توانند ماهانه هزار دلار آمریکا بدون پرداخت مالیات علاوه بر بسته حمایتی دولت فدرال دریافت نمایند. البته کسانی که دارای بیمه EI هستند هم شرایط ویژه ای برای دریافت مقرری دارند.

آلبرتا هم برای حمایت از شهروندان خود، بودجه ای 50 میلیون دلار در نظر گرفته است که بر اساس آن، 1،146 دلار به شهروندان واجد شرایط پرداخت می شود. توجه داشته باشید که این مقرری به کسانی که قبل از قرنطینه شاغل نبوده اند و یا این شرایط تاثیری بر درآمدشان نگذاشته، تعلق نخواهد گرفت.

کسانی که متقاضی دریافت کمک های اضطراری هستند می توانند درخواست خود را در وب سایت رسمی استان آلبرنا ثبت نمایند.
انتاریو هم برای این شرایط، 3.7 میلیارد دلار بودجه اختصاص داده که بر اساس آن جدای از برنامه های بازپرداخت وام و
اقساط، برای کودکان زیر 12 سال ماهیانه 200 دلار و برای کودکانی که در مدارس خصوصی تحصیل می کنند، 250 دلار در نظر گرفته است.

کبک نیز قرار است تا هفته ای 573 دلار به کسانی که تحت پوشش بیمه EI نیستند و در قرنطینه به سر می برند، پرداخت نماید. متقاضیان برای دریافت اطلاع بیشتر و همچنین درخواست مقرری می توانند به وب سایت رسمی این استان مراجعه کنند.

منبع: dailyhive