Thursday, April 18, 2024
1.2 C
Calgary

شورای شهر کلگری پرداخت مالیات املاک را ۳ ماه به تعویق انداخت

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مالیات‌دهندگان کلگری امسال برای پرداخت مالیات املاک مهلت بیشتری خواهند داشت زیرا شورای شهر کلگری در جلسه دوشنبه‌اش، تصمیم گرفت که مهلت پرداخت این مالیات را از ۳۰ ژوئن به ۳۰ سپتامبر منتقل کند.

چنانچه مالیات املاک خود را تا قبل از ۳۰ سپتامبر پرداخت کنید هیچ جریمه‌ای تعلق نمی‌گیرد. البته این مصوبه به معنی بخشودگی مالیاتی نیست و همچنان همه ملزم به پرداخت مالیاتند.

در این جلسه، افزایش ۷.۵۵ درصدی مالیات بر املاک شخصی هم تصویب شد و به این شکل، مالیات خانه‌های کلگری (متوسط قیمت خانه در کلگری ۴۵۵,۰۰۰ دلار است) حدود ۲۴۰ دلار خواهد بود.

به دنبال شیوع کووید-۱۹ که تاثیر زیادی بر امور مالی شهرداری‌ها گذاشته، شهرداری کلگری می‌گوید که در سه ماه آینده نمی‌تواند ۸۰ میلیون دلار از درآمد خود را محقق کند. این سازمان در سال ۲۰۲۰ برای اداره امور شهری باید حدود ۱.۹ میلیارد دلار مالیات بگیرد.

در نتیجهٔ این تعویق مالیاتی، ماهی ۳ میلیون دلار از درآمد شهرداری کاهش می‌یابد. شبکه ترانزیت کلگری هم با افت درآمد ۱۲ میلیون دلاری (هر ماه) روبرو ست زیرا C-Train تقریبا ۹۰ درصد از مسافرین خود را از دست داده است.

با وجود این کاهش درآمد، آقای ناهید ننشی شهردار کلگری می‌گوید که شهرداری تصمیمی بر تعویق پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری مانند Green Line LRT و ورزشگاه جدید شهر ندارد.

«ما از این بحران عبور می‌کنیم و وقتی این کار انجام شد، همه کارگران حوزه ساخت‌و‌ساز نیازمند کار خواهند بود. ما نمی‌توانیم پول پروژه‌های سرمایه‌ای را برای اداره امور جاری جابه‌جا کنیم.»

شهردار کلگری حتی با وجود این اپیدمی، کاملا مطمئن است که قول‌های دولت فدرال و دولت استانی برای تامین سرمایه‌های لازم، پا بر جا خواهند ماند.

مدیر شهرداری کلگری آقای دیوید داک‌ورث می‌گوید که در ۲ هفتهٔ آینده کمک‌های بیشتری برای شهروندان و کسب‌و‌کارهای شهری، مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد.

قرار است صورت‌حساب‌های مالیاتی در پایان مِی برای مردم ارسال شوند.

منبع: CTV News