Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

افزایش نگرانی‌ها درباره فعال شدن مجدد کرونا در افراد درمان شده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مقامات کره‌جنوبی اعلام کرده‌اند نتایج آزمایش کروناویروس تعدادی از بیماران در شهر Daegu که پیش از این به بیماری COVID-19 مبتلا شده و بهبود پیدا کرده بودند، در حالی که پس از ترخیص در معرض ابتلا به ویروس قرار نگرفته‌اند، مجددا مثبت شده است.

در حال حاضر کره‌جنوبی پس از اجرای مقررات سختگیرانه قرنطینه و نیز انجام آزمایشات گسترده از شهروندان توانسته تا حد زیادی از سرعت شیوع ویروس بکاهد. هم‌اکنون آمار روزانه مبتلایان در این کشور به پایین‌ترین حد از ماه فوریه رسیده است.

با اینحال مطالعه جدیدی که در شهر Daegu، مرکز اصلی شیوع بیماری در کره‌جنوبی، انجام شده نشان می‌دهد تعدادی از افراد بهبود یافته مجددا به بیماری مبتلا شده‌اند. نتایج اولیه نشان می‌دهد ویروس در درون سلول‌ این گروه به صورت غیرفعال حضور داشته و پس از مدتی مجددا فعالیت خود را آغاز کرده است.

این ادعا کاملا خلاف تصورات پیشین درباره چگونگی عملکرد ویروس می‌باشد.

پائول هانتر پروفسور امراض عفونی در دانشگاه East Anglia در اینباره گفت: من با این‌که این بیماران مجددا در معرض عفونت قرار نگرفته‌اند موافقم اما تصور نمی‌کنم ویروس مجددا در بدن آن‌ها فعال شده باشد. بنظر من نتایج اشتباه آزمایش باعث شده تا کارشناسان این نتیجه را بگیرند.

به طور معمول پیش از صدور مجوز خروج میتلایان COVID-19 از قرنطینه دو آزمایش کروناویروس از آن‌ها گرفته می‌شود تا مطمئن شوند دیگر به ویروس آلوده نیستند. البته تعداد بالای موارد اعلام شده از سوی مقامات کره‌ای قدری تامل‌برانگیز است.

در حال حاضر از هر پنج تست گرفته شده نتیجه یکی اشتباه است.

هم‌اکنون این تصور وجود دارد که سیستم ایمنی بیماران مبتلا به کروناویروس تا حدی پس از بهبود در برابر ویروس مقاوم خواهند بود.

پیش از این نیز دانشمندان گزارش‌هایی مبنی بر بروز مجدد عفونت در بیماران بهبود یافته را منتشر کرده بودند اما شواهد کافی برای اثبات آن‌ها در اختیار نداشتند.

در ماه فوریه مارک هریس پروفسور ویروس‌شناسی در دانشگاه لیدز در اظهاراتی گفت: قاعدتا به اطلاعات بیشتری از مبتلایان نیاز داریم تا مطمئن شویم آیا ویروس قادر به فرار از سیستم ایمنی بدن آن‌ها هست یا نه. ما باید مطالعات بیشتر بر روی بیولوژی کروناویروس جدید انجام دهیم. فعلا در روزهای نخست شیوع بیماری هستیم و اطلاعات ما بسیار اندک است.

تا تاریخ 6 آوریل بیش از یک میلیون و 362 هزار نفر در سرتاسر جهان به COVID-19 مبتلا شده‌ و حداقل 76،340 نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

منبع: The U.S. Sun