Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

یک سوم کانادایی‌ها نگران از دست دادن شغل در ماه آینده‌اند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جای تعجب نیست که در فراگیری کرونا ویورس بسیاری از مردم کانادا بی‌کار شده‌اند، تعطیلی کسب‌و‌کارهای غیر-ضروری و رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی عرصه را بر همه تنگ کرده است.

طبق نظرسنجی نیروی کار در ماه مارچ که اداره آمار کانادا آن را انجام داده، بین فوریه تا مارچ ۱ میلیون شغل از اقتصاد محو شده و ۲.۱ میلیون نفر هم با کاهش ساعات کاری در نتیجهٔ این بحران، دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

اداره آمار نتایج بررسی‌اش را با عنوان «آثار کووید-۱۹ بر امنیت شغلی و وضع مالی افراد، ۲۰۲۰» منتشر کرده که ۴,۶۰۰ نفر از ۱۰ منطقه کانادا بین ۲۹ مارچ تا ۳ آوریل در آن شرکت کرده‌اند.

این بررسی آنلاین نشان داده که ۳۳ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، کاملا نگران بیکار شدن در چهار هفتهٔ آینده‌اند.

از بین این ۳۳ درصد، ۶۱.۶ درصدشان یک‌هفته قبل از نظرسنجی به دلایل مرتبط با کرونا (قرنطینه خانگی، مراقبت از کودکان، تعطیلی موقت کار) سر کار نرفته‌اند، و ۲۹.۷ درصد از آنها هم پاره‌وقت کار کرده‌اند.

این بررسی نشان داده که افراد ۱۵ تا ۲۴ ساله بیشتر از بقیه نگران آینده شغلی‌شانند و ۴۱.۸ درصد از این گروه سنی، در این نظرسنجی به آینده کارشان بدبین بوده‌اند.

اما افراد بین ۲۵ تا ۵۴ سال و گروه بالای ۵۵ سال، نگرانی کمتری داشته‌اند و به ترتیب ۳۳.۸٪ و ۳۳.۲٪ از آنها درباره آینده کارشان نگران بوده‌اند.

بسیاری از افراد که در مارچ هم شاغل بوده‌اند، تغییرات زیادی در کارشان دیده‌اند. طبق این بررسی ۵ میلیون نفر که بین ۲۲ تا ۲۸ مارچ به دورکاری از خانه پرداخته‌اند، معمولا در گذشته چنین روشی را برای کار تجربه نکرده‌اند.

بین فوریه و مارچ —که فاصله‌گذاری فیزیکی در کشور به اجرا درآمد— کانادا با رشد ۲.۲ درصدی بیکاری روبرو شد که نرخ بیکاری را به ۷.۸٪ رساند.

این بررسی می‌گوید که ۳ نفر از هر ۱۰ نفر، یعنی ۳۰ درصد از پرسش‌شوندگان، برای جبران تعهدات مالی یا نیازهای ضروری زندگی خود با مشکل روبرو هستند.

منبع: Daily Hive