Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

کاهش برخی محدودیت‌های کرونا در آلبرتا از امروز

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر آلبرتا آقای جیسون کِنی اعلام کرد که برخی از محدودیت‌های کرونا از امروز در آلبرتا برداشته می‌شوند.

او همچنین جزئیات استراتژی بازگشایی آلبرتا را هم اعلام کرد که شامل سه مرحله است و بسته به نرخ شیوع و بستری‌های جدید، آلبرتا از هر مرحله گذر می‌کند.

کِنی می‌گوید که رعایت قوانین فعلی است که به کمک دولت استانی آمده تا این محدودیت‌ها را بکاهد:

«تلاش‌های شما [مردم] است که جلوی شیوع این ویروس را گرفته و دامنه آن را بسیار کمتر از کشورهای مصیبت‌زده نگه داشته تا سیستم درمانی ما از پس مراقبت از بیماران کووید-۱۹ بر آید.»

در حال حاضر آلبرتا ۹۰ بیمار کرونا دارد و فقط ۱۸ نفر به دستگاه کمک‌تنفسی متصلند—به ترتیب ۵٪ و ۳٪ از ظرفیت بیمارستان‌ها و دستگاه‌های آی.سی.یو درگیر این بیماری ست.

هر چند آقای کِنی خبر از بازگشایی داده ولی می‌گوید: «بازگشت کامل به وضعیت نرمالِ قبل از کرونا، بدون یافتن واکسن یا درمان قطعی، یا تا زمانی که خطر ویروس دیگر ما را تهدید نکند، ممکن نخواهد بود.»

دسترسی وسایل نقلیه به پارک‌های آلبرتا از این هفته آغاز می‌شود و از جمعه نیز قایق‌ها فعالیتشان را از سر می‌گیرند. از ۱۴ می امکان رزرو آنلاین فعالیت‌های مرتبط با کمپ زدن در طبیعت ممکن می‌شود ولی برخی مکان‌ها همچنان ممنوع خواهند ماند.

پارک‌های خصوصی و دولتی نیز بازگشایی می‌شوند و از همین آخر هفته زمین‌های گلف (اگر آب و هوا اجازه دهد) به روی علاقمندان باز خواهند بود. اما فروشگاه‌های تخصصی وسایل ورزشی و کلوپ‌ها و بارها در فاز ۱ بازگشایی، تعطیل می‌مانند تا از تجمع مردم در مکان‌های سربسته جلوگیری شود.

از ۴ مِی برخی جراحی‌های غیرضروری و امور مرتبط با دندان‌پزشکی آزاد می‌شوند، البته به شرط رعایت کامل موارد ایمنی که سازمان بهداشت به مراکز ابلاغ کرده است.

دولت آلبرتا همچنان مشغول ارزیابی است تا بازگشایی‌های دیگر در فاز ۱ را اعلام کند. آقای کِنی می‌گوید شاید موارد جدید از ۱۴ مِی اجرایی شوند ولی هنوز چیزی قطعی نیست.

برای راه‌اندازی فاز ۱ در حوزه‌های دیگر بایستی موارد خاصی تامین شود، از جمله افزایش ظرفیت تست‌ها، پیگیری تماس‌های فردی، حمایت از بیماران جدید، مراقبت مرزی بیشتر، و محافظت بهتر از شهروندان آسیب‌پذیر.

فازهای زیر برای بازگشایی آلبرتا تعریف شده‌اند:

Covid-19-alberta

موارد مرتبط با فاصله‌گذاری اجتماعی و ممنوعیت اجتماعات بالای ۱۵ نفر همچنان در آلبرتا برقرار خواهند بود و گذار به فاز ۲ بستگی مستقیمی به موفقیت در اجرای فاز ۱ دارد.

آقای کنی می‌گوید حتی در صورت بالا گرفتن دوباره آمار ابتلا به کووید-۱۹، امکان برگشتن به فازهای قبلی نیز وجود دارد و به همین دلیل هشیاری مردم در رعایت توصیه‌ها، ضروری‌ترین بخش برای عادی‌سازی جامعه و اقتصاد است.

منبع: Daily Hive