Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

اگر می‌خواهید بدانید برای چند روز خوراکی ذخیره دارید این مطلب را بخوانید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شیوع ویروس کرونا و قرنطینه شهرهای مختلف باعث شد تا مردم وحشت‌زده به سوی فروشگاه‌ها روانه شوند. صف‌های طولانی، قفسه‌های خالی و درگیری‌هایی که بعضا برای تصاحب ناچیزترین محصولات رخ داد از تبعات چنین شرایطی بود.

به طور کلی شرایط نامعلوم و غیرعادی موجب می‌شوند تا مردم برای خرید مایحتاج ضروری خود اقدام کنند که رفتاری عادی و منطقی محسوب می‌شود، اما وضعیتی که شاهدش بودیم تا حد زیادی panic buying بود.

درصد تغییرات فروش هفتگی مواد غذایی اساسی در ایالات‌متحده به نسبت سال قبل در نمودار زیر نمایش داده شده که گفته‌های بالا را ثابت می‌کند.

حال رویترز با ایجاد یک سامانه جالب به ما این امکان را داده تا با مشخص کردن تعداد اعضای خانواده و میزان مواد غذایی تهیه شده توسط آن‌ها، ببینیم برای چند روز خوراکی در انبار داریم.

گردآورندگان این سیستم با در نظر گرفتن میزان توصیه شده مصرف پروتئین و غلات توسط USDA و نیز مصرف معمول نوشیدنی‌ها و تنقلات که توسط خود افراد تعیین می‌شود آن را طراحی کرده‌اند.

این سامانه همچنین علاوه بر پیشبینی ذخایر کنونی می‌تواند ابزاری سودمند برای خریدهای آینده نیز باشد تا به قولی از احتکار ناخواسته مواد غذایی جلوگیری شود.

برای دسترسی به این سامانه این‌جا را کلیک کنید.

منبع: Reuters