Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

صفر شدن تعداد مبتلایان COVID-19 در سه منطقه کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با وجود ادامه شیوع کروناویروس در بسیاری از نقاط کشور خبرهای خوشی از سه ناحیه به گوش می‌رسند. بنا بر اعلام مسئولان تمامی مبتلایان COVID-19 در New Brunswick، Yukon و Northwest Territories بهبود یافته و دیگر هیچ بیماری در این نواحی وجود ندارد.

روز 2 می مقامات New Brunswick از بهبود 118 بیمار COVID-19 خبر دادند. در حال حاضر 16 روز از شناسایی آخرین مورد ابتلا به کروناویروس در این استان می‌گذرد.

66 مورد مبتلایان دارای سابقه سفر بودند، 42 مورد ارتباط نزدیکی با بیماران داشتند و تنها 10 مورد بر اثر انتقال بیماری در داخل استان مبتلا شدند. از این تعداد نیز تنها 13 مورد در بیمارستان بستری گشتند.

Yukon نیز در تاریخ 1 می بهبود 11 بیمار COVID-19 در این استان را تایید کرد. مقامات با رهگیری منشاء ابتلای بیماران در این استان تمام موارد مشکوک بیماری را آزمایش کرده و به این ترتیب احتمال شیوع آن در استان را به صفر رساندند.

تاکنون از 999 نفر در Yukon تست کروناویروس گرفته شده است.

دکتر برندان هانلی مدیر ارشد بهداشتی این استان در بیانیه‌ای ضمن ابراز خرسندی از جایگاه کنونی Yukon در مبارزه با کروناویروس گفت: ما از استان‌های جنوبی و شرقی بسیار جلوتر هستیم. آن‌ها پس از کاهش دادن محدودیت‌ها باید برای رسیدن به جایگاه فعلی که در آن هستیم تلاش کنند!

بلین هیگز نخست‌وزیر New Brunswick نیز از شهروندان و کارکنان خط مقدم مبارزه با بیماری و تمام کسانی که برای دستیابی به چنین موفقیتی تلاش کردند قدردانی کرد.

به گفته کارکنان بهداشتی New Brunswick بازگشایی و کاهش زودهنگام محدودیت‌ها اشتباه بزرگی خواهد بود که ممکن است منجر به شیوع مجدد بیماری شود.

در تاریخ 20 اپریل Northwest Territories به اولین منطقه کانادا بدل شد که تمامی مبتلایان COVID-19 آن بهبود پیدا کردند.

دکتر جنیفر راسل کارمند ارشد اداره بهداشت با ابراز خرسندی از به صفر رسیدن تعداد مبتلایان در این مناطق همچنان بر لزوم رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و خارج نشدن شهروندان از خانه تاکید کرد.

منبع: NARCITY