Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

جوک‌گویی پسر ۶ ساله‌ای در بی.سی برای خوشحالی در دوران کرونا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کالاهان مک‌لافلین کلا ۱۶ جوک می‌داند. شاید هم ۱۷ تا. ولی اگر گذرتان به جلوی میز او در شهر Saanich در استان بریتیش کلمبیا بیفتد، او یکی از جوک‌هایش را رایگان برای‌تان تعریف می‌کند.

کالاهان می‌گوید: «دنیا پر از فشار و استرس است و من یک‌جورهایی می‌خواهم خنده روی چهره مردم بیاورم.»

او از هفته قبل میز جوکش را در انتهای مسیر ماشین‌روی خانه‌شان در خیابان پنرین گذاشته و خنده رایگان به همسایه‌ها و عابران هدیه می‌دهد.

مادرش کِلسی مک‌لافلین می‌گوید که کالاهان کم‌کم داشت دلتنگ ارتباطاتش با بچه‌های همسایه می‌شد و کووید-۱۹ زندگی او را هم سخت کرده بود: «من سعی داشتم ایده‌هایی پیدا کنم که او هم ارتباطات اجتماعی‌اش را داشته باشد و همزمان فاصله‌گذاری اجتماعی هم رعایت شود.»

او برای پسرش یک کتابچه جوک با جوک‌های یک‌خطی خرید که کالاهان در ۶ هفته اخیر آن را با پدر و مادرش تمرین کرده و حالا در پی مخاطبین جدید از خانه بیرون آمده است.

کالاهان از صبح ساعت ۱۰ صبح پشت میزش می‌نشیند و بعد از یک استراحت ۱۲ دقیقه‌ای برای ناهار، بعد از ظهر هم مردم را سرگرم می‌کند.

از آنجایی که خانه آنها به Cadboro Bay نزدیک است ترافیک پیادهٔ خوبی دارد. مادرش می‌گوید: «مردم حداقل لبخندی می‌زنند یا دستی تکان می‌دهند. اکثر آدم‌ها می‌ایستند و از او یک جوک دیگر می‌خواهند، و معمولا خودشان هم برای او جوک می‌گویند.»

کالاهان درباره رایگان بودن جوک‌هایش می‌گوید: «دلم می‌خواهد مردم پولشان را برای چیزهای دیگر نگه دارند، نیاز اصلی مردم خواروبار است نه جوک.»

این پسرک امیدوار است که چهار-پنج روز دیگر میزش را بر پا کند. و هر چند اعتبار این ایده را به مادرش می‌دهد ولی می‌گوید بامزه‌ترین آدم در اطرافش کسی نیست جز آقای پدر.

منبع: CBC News