Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

شهرداری کلگری و استراتژی بازگشایی کسب‌و‌کارها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شهرداری کلگری برنامه‌های خود برای بازگشایی منطقه را اعلام کرده که پیروی استراتژی دولت استانی است.

نخست وزیر آلبرتا، جیسون کِنی روز ۱ مِی اعلام کرد که محدودیت‌های کووید-۱۹ در ۳ مرحله کاهش می‌یابند. در کلگری مرحله صفرِ بازگشایی شامل دسترسی خودروها به پارک‌های منطقه‌ای، دسترسی به برخی جراحی‌های غیرضروری، و امکان حضور در زمین‌های گلف منطقه بود.

اما همه بخش‌های آلبرتا به یک چشم دیده نمی‌شوند و آنهایی که شیوع شدیدتری داشته‌اند، با تاخیر نسبی و در زمان بهتری اجازه بازگشایی خواهند یافت.

کلگری یکی از مناطقی است که مبتلایان زیادی به خود دیده و معاون شهردار، خانم سو هِنری می‌گوید:

«از شنیدن برنامه جامع دولت آلبرتا برای بازگشایی خوشحالیم، و امیدواریم مردم کلگری بدانند که بازگشایی مرحله‌ای فقط وقتی جواب می‌دهد که ما موفق به خنثی کردن شیب ابتلا شده باشیم.»

«ما باید بتوانیم پیشرفتمان در مبارزه با کووید-۱۹ را حفظ کنیم و همزمان با ارتقای وضعیت اقتصادی، از بهداشت روانی و جسمی مردم هم مراقبت کنیم.»

شهرداری کلگری زمین‌های اسکیت شهری را باز کرده ولی همچنان رعایت فاصله ۲ متری بین افراد از الزاماتش است، و بیش از ۱۵ نفر هم حق تجمع در یک محل را ندارند.

ناهید ننشی، شهردار کلگری می‌گوید:

«عالی است که نوری از انتهای تونل بر ما تابیدن گرفته، ولی هنوز ماموریت تمام نشده است. ما باید جدی بمانیم و رفتارمان کاملا هشیارانه باشد و در همکاری با یکدیگر زمینه را برای بازگشایی شهر و بازسازی اقتصاد، فراهم کنیم.»

شهرداری اجازه داده ورزش‌هایی که بازیکنان را مجبور به لمس سطوح مشترک نمی‌کنند، دوباره شروع شوند. از جمله گلف، دیسک گلف، تنیس تک‌نفره، بدمینتون تک‌نفره، پیکل‌بال تک‌نفره، کایاک تک‌نفره، و قایق‌سواری در رودخانه. البته هنوز اجازه بازگشایی زمین‌های گلف شهرداری صادر نشده است.

شهرداری کلگری در حال گفتگو با دولت آلبرتا ست تا کلاس‌بندی کسب‌و‌کارها برای بازگشایی را مشخص کند. هر چند آقای کِنی گفته که فاز بعدی بازگشایی شاید از ۱۴ مِی شروع شود، ولی این بستگی به آمار بستری‌ها و بیماران کرونا در مناطق مختلف دارد.

منبع: Daily Hive