Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

CERB: شرایط دریافت، سوالات متداول و نحوه ثبت‌نام

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

این کمک‌هزینه به کسانی تعلق می‌گیرد که:

  • ساکن کانادا بوده و حداقل 15 سال سن دارند؛
  • به دلیل شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند یا مشمول دریافت بیمه شغلی معمولی یا مزایای دوران بیماری هستند.  خواهد بود؛
  • هرکس که درآمد ماهیانه کمتر از 1،000 دلار داشته باشد نیز مشمول دریافت CERB
  • کسانی که در سال 2019 یا 12 ماه منتهی به تاریخ ثبت‌ درخواست خود حداقل 5،000 دلار درآمد داشته‌ باشند؛

درآمد حداقل 5،000 دلاری می‌تواند از یکی از طرق زیر یا ترکیبی از آن‌ها بدست آمده باشد: شغل استخدامی؛ شغل آزاد؛ مزایای دوران بارداری و زایمان و مزایای والدین که طبق برنامه بیمه شغلی یا دیگر برنامه‌های مالی استان کبک و طبق Quebec Parental Insurance Plan پرداخت شده است.

این کمک مالی تنها برای کسانی قابل پرداخت است که شغل خود را به دلایل مربوط به ویروس کرونا ترک کرده‌ یا درآمد 1،000 دلار یا کمتر داشته باشند. اگر به دنبال شغل می‌گردید اما شغل پیشین خود را به دلایل مرتبط با ویروس کرونا ترک نکرده‌اید مشمول دریافت CERB نیستید.

  • در زمان ثبت درخواست نباید در 14 روز منتهی به ثبت درخواست بیش از 1،000 دلار درآمد از طریق دستمزد شغل استخدامی یا آزاد خود داشته باشید.
  • در زمان تایید درخواست‌های بعدی نباید بیش از 1،000 دلار درآمد از طریق شغل استخدامی یا آزاد در بازه چهار هفته‌ای ثبت درخواست جدید داشته باشید.

پاسخ به برخی پرسش‌های مهم:

  1. اگر به صورت داوطلبانه از شغل خود استعفا داده باشم مشمول دریافت این کمک خواهم شد؟ خیر
  2. اگر در قرنطینه خانگی بوده یا مبتلا به ویروس کرونا باشم برای دریافت CERB به مدارک پزشکی معتبر نیاز خواهم داشت؟ خیر
  3. برای دریافت CERB باید از شغل خود استعفا دهم؟ خیر. آن دسته از کارگران که همچنان در استخدام شرکت خود هستند می‌توانند کمک‌هزینه را دریافت کنند.
  4. چگونه بین EI و CERB یکی را انتخاب کنم؟ چنانچه به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت شغلی شما متوقف شده باشد باید برای CERB درخواست دهید. یک سامانه اختصاصی برای کمک به شما در زمان انجام فرایند درخواست ایجاد شده که پس از پرسیدن چند سوال ساده به شما کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن درخواست را آماده کنید. کسانی که با درخواست آن‌ها برای دریافت EI معمولی یا مزایای دوران بیماری در تاریخ 15 مارس 2020 یا پس از آن موافقت شده به تقاضای EI به صورت اتوماتیک از طریق CERB رسیدگی خواهد شد.
  5. آیا این کمک‌هزینه مشمول مالیات می‌شود و باید آن را در گزارش مالی پایان سال ذکر کنم؟ بله، این کمک‌هزینه مشمول دریافت مالیات است و باید آن را در گزارش مالیاتی سال 2020 یادداشت کنیم.
  6. آیا می‌توانم در زمان دریافت CERB منابع درآمدی دیگری نیز داشته باشم؟ خیر، شما باید در نتیجه شیوع ویروس کرونا فعالیت شغلی خود را از دست داده و حداقل به مدت 14 روز پیش از دریافت آن هیچگونه دستمزدی دریافت نکرده باشید. این منابع درآمدی شامل مبالغ پرداختی در زمان ترک شغل، درآمد شغل آزاد یا دریافت هرگونه مزایای بیمه شغلی می‌شود.
  7. آیا می‌توانم CERB را همزمان با کمک‌هزینه‌های مالی استانی دریافت کنم؟ بله، امکان دریافت کمک‌های استانی و CERB به صورت همزمان وجود دارد.
  8. چنانچه شهروند یا ساکن دائمی کانادا نباشم می‌توانید CERB دریافت کنم؟ بله، برای دریافت CERB تنها کافیست ساکن کانادا بوده و Social Insurance Number معتبر داشته باشید.

آن دسته از کارکنان، همچون کارگران موقت خارجی و دانشجویان بین‌المللی، که شهروند یا ساکنین دائمی کانادا نیستند نیز در صورتی که الزامات لازم را داشته باشند ممکن است بتوانند کمک‌هزینه دریافت کنند.

  1. آیا حداقل درآمد 5،000 دلاری باید در کانادا بدست آمده باشد؟ خیر، لزومی ندارد این مبلغ در کانادا بدست آمده باشد اما شما باید ساکن کانادا باشید.
  2. آیا در زمان ثبت درخواست برای CERB باید مدرک خاصی در اختیار داشته باشم؟ شما باید اطلاعات شخصی تماس، Social Insurance Number و مدارک معتبری که نشان دهند دیگر الزامات را دارا هستید در اختیار داشته باشید. ممکن است در آینده مدارک تکمیلی برای تایید مشمولیت شما نیز درخواست شوند.
  3. در صورتی که مزایای بیمه شغلی معمولی را دریافت می‌کنم باید برای دریافت CERB مجددا درخواست دهم؟ خیر، اگر در حال حاضر مزایای بیمه شغلی معمولی را دریافت می‌کنید تا پایان بازه تعیین شده آن‌ها به شما پرداخت خواهند شد.
  4. اگر برای دریافت بیمه شغلی کمتر از 500 دلار مجاز تشخیص داده شده باشم مبلغ 500 دلار را دریافت می‌کنم؟ بله، پس از ثبت درخواست برای دریافت CERB شما هر هفته 500 دلار دریافت خواهید کرد و هیچ ارتباطی با مشمولیت شما برای دریافت کمک از طریق بیمه شغلی ندارد.
  5. اگر من پیش از تاریخ 15 مارچ کار خود را ترک کرده اما پس از آن تنها برای دریافت بیمه شغلی درخواست داده باشم چه؟ کدام کمک‌هزینه را دریافت می‌کنم؟ چنانچه شما پیش از تاریخ 15 مارچ مشمول دریافت EI معمولی یا مزایای دوران بیماری شده باشید درخواست شما تحت قوانین EI بررسی خواهد شد.
چگونه درخواست دهیم؟

تمام افراد مشمول می‌توانند با کلیک بر روی لینک زیر برای دریافت CERB درخواست دهند:

https://www.canada.ca/en/services/benefits/ei/cerb-application.html

كسانيكه در اين موارد سئوال دارند، ميتونن مستقيماً سئوال خود را با آقای ناصر محصصی با اطلاعات تماس زیر مطرح کنند

[uam_ad id=”23836″]

منبع: Government of Canada