Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

عذرخواهی شهردار تورنتو به خاطر ازدحام پارک ترینیتی بِلوودز

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

روز یکشنبه، پارک ترینیتی بِلوودز به مراتب خلوت‌تر از شنبه‌ای بود که هزاران نفر بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به آن آمده بودند. رویدادی که اعتراض‌های زیادی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برانگیخت.

برای اطمینان از اینکه شلوغی شنبه تکرار نمی‌شود، گشت پلیس و ماموران شهرداری حضور محسوسی داشتند و با تذکرهای کلامی به مردم اطلاع دادند که مصرف مشروبات الکلی مجاز نیست و باید تمام پروتکل‌های مربوط به کووید-۱۹ رعایت شوند.

IIPFHECAYZLWXL2WZWGUICEQAE.jpg

حتی شهردار تورنتو، جان توری، که شنبه از پارک دیدن کرده بود نیز به قصور خودش اعتراف کرد و از اهالی شهر عذرخواست:

«من باید بابت رفتارم از مردم عذرخواهی کنم. حضور در پارک برای بررسی دلایل ازدحام بود ولی به درستی پروتکل‌ها را رعایت نکردم زیرا در آن شلوغی کار سختی بود. موقع ورود ماسک روی صورتم داشتم ولی در ادامه از آن درست استفاده نکردم.»

«به عنوان مدیر شهرداری باید الگوی مناسبی برای مردم می‌بودم و می‌دانم که در آینده نباید اشتباه مشابهی را تکرار کنم.»

نخست وزیر اونتاریو، داگ فورد نیز می‌گوید که از دیدن عکس‌های پارک شوکه شده و تصور کرده که یک گروه راک در آنجا کنسرت داشته است:

«ما نمی‌توانیم اینطور رفتار کنیم. آدم‌های زیادی با فاصله کم در پارک بودند و انگار نه انگار که یک ویروس مرگبار در جامعه داریم. در صورت کم‌کاری، شاهد شیوع سریع کووید-۱۹ خواهیم بود.»

روز شنبه کارگران شهرداری بعد از خلوت شدن پارک برای جمع‌آوری زباله‌ها به محل فرستاده شدند و رییس پلیس تورنتو، مارک ساندرز هم برای گفتگو با ساکنین و همسایگان پارک، به آنجا رفت تا بابت رفتار ناشایست گروهی از مردم عذرخواهی کند.

ساندرز می‌گوید که ازدحام شنبه، قابل پیش‌بینی نبود و صدور برگ جریمه برای آن همه آدم عملی نبوده به خصوص که خیلی‌ها از مشروب استفاده کرده بودند.

از ۳ میلیون ساکن تورنتو اکثریت‌شان لزوم رعایت قوانین کووید-۱۹ را درک می‌کنند ولی انگار برای برخی‌ها یک ویروس ناپیدا، خطر بزرگی نیست.

حالا شرایط به حالت عادی برگشته و یکشنبه خبری از شلوغی نبود. در پارک‌های کانادا اهالی یک خانواده می‌توانند در نزدیک هم بمانند ولی باید فاصله ۲ متری بین غریبه‌ها حفظ شود وگرنه ۱,۰۰۰ دلار جریمه خواهند شد.

open.jpg

مسئولین می‌گویند که همچنان بهترین راه برای جلوگیری از شیوع کووید-۱۹، اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و آموزش است تا حوادثی مثل ازدحام شنبه تکرار نشوند. شنبه ۱۴ جریمه برای اهالی تورنتو صادر شد که ۴ مورد در پارک ترینیتی بِلوودز بود.

منبع: The Star