Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

حال صنعت حمل‌ونقل هوایی به این زودی‌ها خوب نمی‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بررسی‌های International Air Transport Association (IATA) نشان می‌دهد که بحران موجود در صنعت حمل‌ونقل هوایی به این زودی‌ها رفع نخواهد شد. گزارش اخیر این سازمان نشان می‌دهد که آسیب‌های وارد آمده توسط COVID-19 تا سال 2023 التیام پیدا نمی‌کنند و پروازهای مسافت بالا بیشتر زیان خواهند دید.

بازسازی صنعت حمل‌ونقل هوایی با رشد دوباره بازار داخلی شرکت‌ها استارت خورده و تعداد مسافران حداقل تا سال 2023 نرمال نخواهد شد.

طبق این گزارش رشد امسال Global GDP حدود 5 درصد افت می‌کند و تا سال 2021 به مقادیر سال 2019 باز نخواهد گشت. این کاهش حدود چهار برابر میزان ثبت شده در سال 2009 است (نرخ Global GDP حدود 1.3 درصد افت کرده بود).

کاهش رشد اقتصادی تاثیر منفی مستقیمی بر تعداد مسافران پروازها و حجم سفرهای هوایی دارد و پیشبینی شده نرخ Revenue Passenger Kilometres (RPKs) در سال جاری حدود 50 درصد افت کند.

رشد اعتماد مشتریان به حمل‌ونقل هوایی مهمترین فاکتور تعیین‌کننده در بهبود وضعیت کنونی است که با توجه به شرایط موجود زمان‌بر خواهد برد. در این بین محدودیت‌های اعمال شده توسط دولت‌ها نیز مانعی اساسی بر سر راه عادی شدن شرایط است.

براساس گزارش اخیر در سه‌ماهه سوم سال جاری حمل‌ونقل هوایی در مسافت‌های کوتاه بازسازی خود را شروع می‌کند. کاهش RPKs مسافرت‌های داخلی حدود 40 درصد کاهش پیدا می‌کند اما این افت در مقیاس به 60 درصد نیز خواهد رسید. با ادامه این شرایط میانگین مسافت طی شده توسط سفرهای هوایی در سال جاری نیز حدود 8.5 درصد افت پیدا می‌کند.

الکساندر دژونیاک مدیرکل و مدیرعامل IATA گفت: آثار منفی ناشی از شیوع COVID-19 بر پروازهای مسافت‌بالا سایه انداخته و بازسازی آن زمان بیشتری خواهد برد. در شرایط کنونی اجرای استانداردهای ایمنی برای انجام سفرهای هوایی نیاز به تهیه و تنظیم در مقیاس جهانی دارد که باید آن را در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز کنیم.

طبق نظرسنجی IATA از مسافران، 69 درصد شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند که اگر پس از رسیدن به مقصد نیاز باشد 14 روز در قرنطینه بمانند ترجیح می‌دهند مسافرت نکنند که تغییر قوانین و محدودیت‌های فعلی را الزام‌آور می‌کند.

دژونیاک در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ما باید امکان سفر راحت و بدون‌ دردسر را برای مسافران فراهم کرده و همزمان برای جلب اعتماد دولت‌ها تلاش کنیم.

او ارائه immunity passports و انجام تست‌های پیش از پرواز را راه‌حل‌های احتمالی گذر از بحران فعلی عنوان می‌کند. سختگیری‌های بیشتر نیز باید برای جلوگیری از سفر مسافران دارای علائم بیماری اعمال شوند.

داده‌های منتشر شده توسط IATA روزهای سختی را پیش روی صنعت حمل‌ونقل هوایی متصور شده که گذر از آن بدون مشارکت دولت‌ها و شرکت‌ها و داشتن برنامه‌ای منسجم و زمان‌بر خواهد بود.

منبع: Daily Hive