Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

امکان تست کرونا برای همه مردم آلبرتا فراهم شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در جریان به‌روزرسانی آمار مبتلایانِ کووید-۱۹ در استان آلبرتا، دکتر دینا هین‌شاو، مدیر کل بهداشت آلبرتا، خبرهای دیگری هم داشت.

دین‌شاو گفت که در ۲۴ ساعت اخیر ۲۴ مبتلای جدید پیدا شده‌اند و آمار کلی استان به ۶,۹۷۹ نفر رسیده است. البته از این تعداد، فقط ۶۱۶ مبتلای فعال وجود دارد.

هین‌شاو این را هم اضافه کرد که آلبرتا ظرفیت تست را افزایش داده و تمام مردم آلبرتا، چه دارای علایم کووید-۱۹ باشند و چه هیچ علایمی نداشته باشند، می‌توانند تست بدهند.

البته هنوز اولویت با افرادی است که علایم بیماری را دارند یا جزو نزدیکانِ چنین افرادی‌اند، ولی همه می‌توانند از طریق وبسایت معرفی شده، برای تست آنلاین نوبت بگیرند.

امکان تست برای افراد بدون علایم، بلافاصله از الآن در منطقه کلگری در دسترس است و هفتهٔ آینده برای بقیه استان نیز فراهم می‌شود.

دکتر هین‌شاو می‌گوید که در ۲۴ ساعت اخیر هیچ فوتی جدیدی گزارش نشده و اوضاع بحرانی در چندین منطقهٔ داغِ بیماری، از جمله کمپ کاری Horizon نیز پایان گرفته است.

در آلبرتا ۶,۲۱۸ نفر بهبودی کامل یافته‌اند و هم‌اکنون ۵۵ نفر در بیمارستان بستری‌اند که ۴ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه‌اند.

منبع: Daily Hive