Tuesday, April 23, 2024
4.7 C
Calgary

طرح شبکه حمل‌و‌نقل Green Line چراغ سبز شورای شهر کلگری را دریافت کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در جلسه این شورا مسیرهای بازنگری شدهٔ این طرح ۵.۵ میلیارد دلاری با ۱۴ رای موافق و ۱ رای مخالف به تصویب رسید.

تنها مخالف طرح، آقای جرومی فارکاس بود که خواهان یک رای‌گیری از مردم کلگری برای این پروژه شد.

مدیران شهرداری پارسال را به جلساتی مفصل درباره این طرح اختصاص دادند و در نهایت پیشنهادات خود را به شورای شهر ارایه کردند.

آقای ناهید نِنشی شهرداری کلگری می‌گوید که این رای یک لحظه مهم برای شهر است.

شورای شهر، به استراتژی جدید ساخت‌و‌ساز پروژه نیز رای داد. به این شکل مرحله ۱ طرح Green Line در سه بخش ساخته می‌شود که مرحله اول آن از Elbow River تا Shepard، مرحله دوم از ایستگاه 2nd Avenue SW تا Elbow River و مرحله سوم از 16th Avenue N تا شمال ایستگاه 2nd Avenue SW را شامل می‌شود.

مایکل تامسون، مدیر کل Green Line می‌گوید: «مرحله ۱ شامل هستهٔ اصلی طرح است که چشم‌انداز بلندمدت و آینده توسعهٔ دیگر بخش‌ها را رقم می‌زند. با این طرح آینده حمل‌و‌نقل سریع شهری را محقق می‌کنیم.»

«حمل‌و‌نقل با کیفیت مثل LRT برای رشد شهرها حیاتی است و آنها را برای حضور نیروی کار و کارآفرینان جذاب می‌کند، طوری که اقتصاد شهر رقابتی‌تر می‌شود. Green Line در بلندمدت کلگری را شکل می‌دهد و مسیر بازسازی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را هموار می‌کند. همچنین ۲۰,۰۰۰ شغل ایجاد می‌کند.»

1920 greenlinebenefitsinfographicjune2020 1024x663

طبق اعلام مسئولین، همه چیز برای زدن کلنگ بخش یک پروژه آماده است و نهایتا تا ۲۴ جولای درخواست اجرای آن داده می‌شود. ساخت‌و‌ساز هم پس از طی مراحل قانونی در سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود.

1920 map stage1 june2020 662x1024

منبع: Daily Hive