Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

اپل با iOS 14 ویجت‌ها را به هوم‌اسکرینِ آیفون می‌آورد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دیروز اپل کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در سال ۲۰۲۰ را برگزار کرد. در این کنفرانس نسخهٔ جدید سیستم‌عامل‌های آیفون، آیپد، مکبوک، و اپل‌واچ رونمایی شدند که همگی ویژگی‌های جدیدی دارند.

در این بین iOS 14 برای آیفون‌ها، قابلیت افزودن ویجت‌های زنده به home-screen را دارد که بسیاری از کاربران آیفون از مدت‌ها قبل تقاضای آن را داشته‌اند.

بله، ویجت‌ها چیز جدیدی نیستند و کاربران تلفن‌های اندرویدی با کمک آنها از سال‌ها قبل امکان مشاهده اطلاعات اضافه روی صفحه خانگی سیستم‌عاملشان را داشته‌اند.

اپل هم چند سال پیش ویجت‌ها را در قالب صفحه‌ای جدا به iOS افزود اما حالا نه فقط امکانات بیشتری به آنها افزوده، بلکه می‌توانید هر کدام را در home-screen قرار دهید و حتی چند ویجت مربوط به یک اپ را در یک باکس بگذارید و با سوایپ بالا-یا-پایین روی آن، اطلاعات بیشتری ببینید.

علاوه بر این، امکان picture in picture که پیش‌تر روی آیپدها قابل استفاده بود نیز به آیفون‌ها اضافه می‌شود تا بتوانید به راحتی یک ویدیو را در اپ‌های دیگر نیز روی صفحه داشته باشید.

ویژگی دیگر، App Library است. اگر به انتهای صفحه‌های home-screen بروید، یک صفحه جدید هست که در آن اپ‌ها بر اساس اشتراکات‌شان گروه‌بندی شده‌اند و به این صورت می‌توانید راحت‌تر اپ‌های نصب شده روی آیفون را مدیریت کنید.

Apple ios14 app library screen 06222020 inline jpg medium

این امکانات که بسیاری از آنها قبلا در اندروید وجود داشته‌اند، باعث راه‌افتادن میم‌های اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی هم شده‌اند. اتفاقی که همیشه بعد از مراسم‌های اپل یا گوگل، دیده‌ایم.

iOS 14 و دیگر سیستم‌عامل‌های جدید اپل اوایل سپتامبر به طور عمومی منتشر می‌شوند.

منبع: Daily Hive