Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

درخواست SpaceX برای راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شرکت SpaceX متعلق به ایلان ماسک قصد دارد مجوز ارتباطات راه دور کانادا را بدست آورد تا شبکه اینترنت ماهواره‌ای و پرسرعت خود را در کشور راه‌اندازی کند.

بگفته وبسایت کمیسیون ارتباطات رادیویی و تلویزیونی (CRTC) شرکت Space Exploration Technologies Corp. (SpaceX) برای دریافت چندین مجوز ارتباطات بین‌المللی (BITS) درخواست داده است.

این اقدام همزمان با پیگیری برنامه پرتاب ماهواره Starlink که برای ارائه خدمات اینترنت پرسرعت در سرتاسر جهان به مدار فرستاده می‌شود انجام گرفته است.

در وبسایت شرکت SpaceX آمده: ماهواره Starlink پهنای باند اینترنت پرسرعت را در اختیار نقاطی که اینترنت غیرمطمئن و گران داشته یا کلا دسترسی ندارند، قرار خواهد داد. ما قصد داریم خدمات خود را در سال 2020 در اختیار کاربران شمال آیالات‌متحده و کانادا قرار دهیم و به سرعت آن را جهانی کنیم.

تاکنون بیش از 1،600 شهروند کانادایی نظر خود را درباره اجرای این پروژه به CRTC ارسال کرده‌اند که اکثرشان در حمایت از اعطای مجوز بوده است.

کریستوفر کانرز شهروند ساکن Sudbury اونتاریو چنین نوشته: ارائه خدمات ارتباطی در نواحی روستایی، با وجود آن‌که تنها 10 تا 15 درصد از جمعیت در آن‌ها ساکن هستند، وظیفه دولت فدرال است. رقابت در این حوزه با ورود SpaceX افزایش پیدا خواهد کرد و ساکنین نواحی غیرشهری و کمتر توسعه‌یافته راحت‌تر به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند.

پاتریک وگریژن از Trenton اونتاریو نیز نوشته: مطمئنا انتخاب‌های بهتری برای اینترنت نواحی روستایی وجود دارد که یکی از آن‌ها پروژه SpaceX است. لطفا به آن‌ها مجوز فعالیت دهید.

منبع: Daily Hive