Friday, April 19, 2024
-2.3 C
Calgary

نتایج نظرسنجی رضایت شهروندی کلگری ۲۰۲۰ منتشر شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

حتی زیستنی‌ترین شهر امریکای شمالی هم منتقدین خودش را دارد.

شهرداری کلگری نتایج جدیدترین نظرسنجی رضایت شهروندی‌اش را منتشر کرده که در آن بسیاری از مردم نسبت به اداره شهر رضایت دارند، هر چند خوشحالی آنها کمی کمتر از ۲۰۱۹ شده است.

این نظرسنجی با تماس تلفنی بین ۲ تا ۲۳ مارس از ۲,۵۰۰ شهروند انجام شده و نشان می‌دهد که تمرکز شهرداری و تلاش‌های آینده‌اش باید در چه زمینه‌ای باشند.

مهمترین موضوع در این نظرسنجی کیفیت زندگی در این شهر بوده که با سه درصد کاهش نسبت به نظرسنجی ۲۰۱۹، به ۷۹٪ کاهش یافته است.

در همین زمینه، ۴۷٪ گفته‌اند که کیفیت زندگی در کلگری «بدتر» شده، حال آنکه پارسال فقط ۴۰٪ چنین نظری داشتند. فقط ۱۰٪ می‌گویند که کیفیت زندگی بهتر شده، که تعداد آنها نیز نسبت به پارسال شش درصد کاهش یافته است.

۳۲ درصد از پرسش‌شوندگان می‌گویند که «زیرساخت‌ها، ترافیک و جاده‌ها» بیشترین توجه را نیاز دارند، پارسال ۳۷٪ چنین نظری داشتند. اما «حمل‌و‌نقل عمومی» با ۱۷٪ توجه و «جرم، امنیت و پلیس» با ۱۴٪ توجه در جایگاه دوم و سومِ مهمترین موضوعات از نظر مردم قرار دارند.

۵۹ درصد از افراد گفته‌اند که نسبت به مالیات پرداختی‌شان از عملکرد شهرداری رضایت دارند و فکر نمی‌کنند که پولشان بد خرج شده، پارسال فقط ۵۴٪ بر این نظر بودند.

اما در مورد عملکرد شورای شهر و بدنه شهرداری، امسال با افزایشی سه درصدی ۶۹ درصد از مردم «باور دارند که شورای شهر و مدیریت شهرداری همکاری خوبی برای گرفتن بهترین تصمیم‌ها در کلگری داشته‌اند.»

رضایت مردم از برنامه‌ها و خدمات شهرداری نیز از ۷۴ به ۷۷ درصد افزایش یافته است.

آمارهای کامل استخراج شده از این نظرسنجی را در وبسایت شهرداری کلگری ببینید.

منبع: Daily Hive