Tuesday, April 16, 2024
-0.3 C
Calgary

حداقل الزامات پارکینگ در ادمونتون برداشته می‌شوند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شورای شهر ادمونتون به حذف حداقل الزامات پارکینگ رای داد تا زین پس سازندگان، مالکین و بیزینس‌ها بتوانند خود درباره فضای پارکینگ موردنیازشان تصمیم بگیرند.

کیم پترین مدیر بخش توسعه خدمات شهرداری ادمونتون در اینباره گفت: فضای پارکینگ فاکتوری ناملموس اما قدرتمند در شکلدهی جنبه‌های مختلف زندگی شهروندان است. برداشته شدن این الزامات تاثیری مثبت و بلندمدت بر اهالی ادمونتون می‌گذارد. با این اقدام موانع اقتصادی از سر راه مالکین و بیزینس‌ها برداشته شده و این انعطاف‌پذیری را پیدا می‌کنند تا نیاز پارکینگ خود را آنطور که می‌خواهند رفع کنند. همچنین از گزینه‌های متنوع‌ و پایدار حمایت خواهد شد که به ایجاد شهری پر جنب‌وجوش، پیاده‌محور و مطلوب شهروندان کمک می‌کنند.

به گفته مسئولان شهرداری اعمال هزینه 7 تا 60 هزار دلاری احداث فضای پارکینگ on-site باعث افزایش هزینه‌های اجاره‌بها یا رهن خانه، کالاها و خدمات می‌شود. بعلاوه این مقررات مانعی اقتصادی بر سر راه احداث پروژه‌های ساختمانی ارزان‌ و بازگشایی بیزینس‌های جدید در ادمونتون نیز هست.

البته وجود بیش از 50 درصد ظرفیت مازاد پارکینگ در سطح شهر باعث می‌شود تا روند تغییرات موردنظر به صورت تدریجی اعمال گردد.

طبق قوانین جدید که از 2 جولای 2020 اجرایی می‌شوند مالکین و بیزینس‌ها اجازه دارند فضای پارکینگ خود را اشتراک گذاشته یا به ملک مجاور اجاره دهند. در نتیجه از فضای مازاد پارکینگ در سطح شهر استفاده سودمند خواهد شد.

به گفته مسئولان شهرداری پارکینگ‌های رایگان و زیرساخت پارک دوچرخه نیز گسترش پیدا می‌کند. بیشترین قوانین پارکینگ در مرکز شهر اجرا خواهد شد و شاهد توسعه قوانین طراحی فضاهای پارک اتومبیل در روی و زیر زمین خواهیم بود.

منبع: Daily Hive